THE ROTARY FOUNDATION

LAATSTE NIEUWS

D1610, JULI 2024 | Aan het begin van het nieuwe Rotary-jaar veranderen clubcommissies vaak qua samenstelling. Binnen de districtcommissies zijn de rollen over het algemeen meerjarig vastgelegd, maar ook dan zijn er af en toe wisselingen.

The Rotary Foundation Commissie in D1610, vanaf nu afgekort 'TRFC D1610', had op 1 juli een voorzitterswissel achter de rug.

Jan Verhage, RC Goeree-Overflakkee, heeft na 3 jaar de voorzittershamer en de benodigde TRF-kennis overgedragen aan Henriët Dees van RC Oostburg.

TRF is kennisintensief en daarom is Henriët niet alleen blij met de zorgvuldige overdracht van Jan, maar ook met de inzichten, kennis en ervaring van de commissieleden die samen al heel wat jaartjes meedraaien. Jan, bedankt voor je enthousiaste en bevlogen inbreng zowel in de commissie als naar de clubs in het District. Jan werd tijdens de laatste TRF-vergadering in het zonnetje gezet door DG Anja Rijlaarsdam die hem een PHF (Paul Harris Fellow) onderscheiding opspelde.

Henriët Dees | RC Oostburg
Voorzitter The Rotary Foundation - District 1610

De TRFC D1610 is nu als volgt samengesteld:

Bovendien blijft Jan aan als adviseur van de commissie, erg fijn!

Wanneer wij met TRF-nieuws de clubs willen bereiken is het fijn als alle TRF-voorzitters van de clubs geregistreerd staan in LeAd.
Verzoek aan de clubsecretarissen om je TRF-voorzitter (en alle andere functionarissen) binnen de club in LeAd te updaten.

TRF heeft een breed aandachtsveld: Global Grants, District Grants, Disaster Response Funds, het Annual Fund, Scholarshipprogramma’s van IHE en Rotary Peace Fellowships en End Polio Now zijn allemaal TRF-gerelateerd. Heb je hier vragen over, aarzel dan niet één van bovenstaande personen te contacteren. En wil je eens een presentatie van TRF in jouw club? Dat doen we graag.

Heeft jouw club een mooi serviceproject op de planning staan? Kijk dan hier of het serviceproject voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een District Grant. Aanvragen kunnen tot uiterlijk 30 september 2024 worden ingediend.

We brengen iedere maand via de nieuwsbrief/nieuwsapp onze TRF-actualiteiten onder de aandacht.