COUNCIL ON LEGISLATION

>> COL VOORSTELLEN 2025

DENK MEER OVER DE ROTARY REGELS

Om de drie jaar worden de Rotaryregels aangepast door de Council on Legislation (COL). De vertegenwoordigers van 520 districten stemmen dan in Chicago over de voorstellen die wereldwijd zijn ingebracht. Dit vindt weer plaats in april 2025, waarbij men over 86 voorstellen moet beslissen.

Deze voorstellen zijn inmiddels beschikbaar en omvatten allerlei zaken die de club, het lidmaatschap, Rotaract, het district, Foundation of Rotary International betreffen. Voor een doorsnee Rotarian niet altijd even belangrijk, maar er zitten wel degelijk voorstellen tussen die de eigen club raken.

Neem als club/Rotarian zeker kennis van alle voorstellen, keurig gerangschikt naar onderwerp. Schroom niet om een (graag gemotiveerd) stemadvies af te geven aan de D1610 COL-ertegenwoordiger: peter.de.waard@outlook.com. Dat hoeft zeker niet alle 86 voorstellen te omvatten, maar laat de kans niet lopen om je mening te geven daar waar het ertoe doet.

Er worden ook nog altijd Rotarians gezocht voor onze COL-commissie die zich wel over alle voorstellen buigen, zodat we beslagen ten ijs komen in Chicago. Meld je dan aan voor deze commissie bij onze COL-vertegenwoordiger via peter.de.waard@outlook.com.

Zie voor meer informatie de website Council on Legislation (Nederlandstalig).