Doesburgse haringparty 4 juli 2024

Afbeelding met Lettertype, logo, symbool, Graphics

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met tekst, gebouw, buitenshuis, raam

Automatisch gegenereerde beschrijvingJubileumeditie Doesburgse Haringparty op 4 juli

Rotaryclub Doesburg organiseert op donderdag 4 juli voor de 10e keer de traditionele Haringparty bij LOC 17 aan de Turfhaven 1 in Doesburg.
Vanwege het jubileumjaar heeft deze haringparty een extra feestelijk karakter. Iedereen kan zich voor 30 euro inschrijven voor deze gezellige ontmoeting. Door de bijdragen van de deelnemers en de veiling van een vaatje nieuwe haring wordt zoveel mogelijk geld bijeengebracht voor een goed doel. En dat is dit jaar een bijzonder Doesburgs doel.
Afbeelding met kunst, Symmetrie, patroon, Motief

Automatisch gegenereerde beschrijving
Bekend kunstwerk weer terug in Doesburg

Afbeelding met gebouw, kunst, buitenshuis, houten

Automatisch gegenereerde beschrijvingHet goede doel is de verankering van een prachtig kunstwerk van de internationaal vermaarde Doesburgse kunstenaar Jan Homan. Voor veel Doesburgers een bekend kunstwerk. Het hing tot 1998 (sluiting) aan de LTS in Doesburg. Na wat omzwervingen is het kunstwerk terechtgekomen bij de galerie De Ezelstal in Vorden. Door de Stichting Retourtje Doesburg is het, mede door de financiering van de Gestichten Doesburg, teruggehaald naar Doesburg. Rotary Doesburg stelt de opbrengst van de Haringparty beschikbaar voor de verankering op de muren van LOC 17. Het kunstwerk wordt onthuld tijdens de 10e Haringparty in het bijzijn van de familie Homan en kunstliefhebbers van de werken van Homan. Het belooft een prachtige avond te worden met muzikale omlijsting van de band SugaRiff.

Aanmelden

Aanmelden voor de 10e Haringparty (graag voor 15 juni) kan via www.rotaryclubdoesburg.nl. De kosten zijn 30 euro per persoon. Voor dit bedrag kan iedereen onbeperkt haring eten, krijgen de bezoekers consumpties, o.a. een glaasje Zuidam Corenwijn en hapjes. Er bestaat tussen 17.00 en 20.00 uur ruim de gelegenheid om uitgebreid te netwerken en uiteraard te bieden op het eerste vaatje nieuwe haring.