Bijeenkomsten

De Programmacommissie verzorgt het programma van de twee-wekelijkse bijeenkomsten van Rotary Club Drechterland. De doelstelling is een informatief, actueel, boeiend en afwisselend jaarprogramma op te stellen.

Sprekers en activiteiten

Hiervoor nodigt de Programmacommissie voor iedere bijeenkomst een spreker uit, vanuit de club of van buitenaf, of de Programmacommissie organiseert een activiteit. De onderwerpen kunnen gericht zijn op o.a. actualiteit, economie, interesses, werk en ’sociaal-maatschappelijke betrokkenheid’ .

Bedrijfsbezoeken

Daarnaast worden er in samenwerking met de commissie Vocational Service ca. vier bedrijfsbezoeken gepland, meestal in de regio West-Friesland.

Clubzaken

Vier keer per jaar staat ‘Clubzaken’ op het programma. Op deze avond worden o.a. de plannen en activiteiten van de verschillende commissies en de contacten met andere clubs en/of Rotary International besproken.

Overige activiteiten

Eén keer in het jaar wordt er in samenwerking met de commissie International een bezoek aan een buitenlandse club gepland. Met de commissie Community worden data voor ‘maatschappelijk betrokken activiteiten’ gepland.

Tot slot wordt er één keer per jaar een themamaand gepland waarin een bepaald onderwerp centraal staat.

Leden

De leden van de programmacommissie 2021-2022 zijn: Trees te Grotenhuis, Wiek Luza, Jaap Groot.