Rotaryclub Eindhoven-Zuid

Bestel nu de puzzel

Onze Club

Opgericht 18 juli 1990

Rotaryclub Eindhoven-Zuid is een zeer actieve en gezellige club die bestaat uit 37 maatschappelijk betrokken mannen en vrouwen uit verschillende leeftijd- en beroepsgroepen die elkaar veel energie geven. Onze Rotaryclub zet zich in voor diverse lokale en (inter)nationale maatschappelijke projecten.

ONZE JAARLIJKSE PROJECTEN

Met onze Midzomernachtwandeltocht, met een keuze tussen tochten van 5, 10, 15, 20 of 30 km, brengen de deelnemers en hun sponsors fondsen bijeen ten behoeve van kankerbestrijding. Doe mee en schrijf je in! Het resultaat van de editie op 24 juni 2023 kunt u hier lezen!

Met onze Rotary boottocht halen wij sociaal geïsoleerde ouderen in de regio Eindhoven een dagje uit hun isolement in een gezamenlijke activiteit met Rotaryclubs in de regio Eindhoven.

Met onze Dommelhoefwandeling verzorgen wij voor bewoners van Woonzorgcentrum Dommelhoef in Eindhoven een heerlijk avondje uit en sluiten af met een gezellig gezamenlijk diner.

Met ons dak- en thuislozen diner laten wij dak- en thuislozen in de regio Eindhoven even hun dagelijkse beslommeringen vergeten in een samenwerking met Straatpastoraat Eindhoven.

Met ons Goede Doelen Golftoernooi werven wij fondsen om via onze ANBI stichting gerichte goede doelen te kunnen ondersteunen. Twee voorbeelden hiervan zijn Rotary Shelterbox en de wederopbouw van de Sister Marie-Laurence Primary School te Sint Maarten. Voor onze deelnemers en sponsoren verzorgen wij hiervoor een vermakelijk en sportief netwerk evenement op een bijzondere lokatie.

BIJEENKOMSTEN
Elke donderdag 18.00 - 20.00 uur
Wisselende locaties (tijdelijk)

CONTACT CLUBS
Rotaryclub Arendonk, District 1630, België
Rotaryclub Wuppertal-Haspel, District 1810, Duitsland

SPONSORCLUB VAN
Rotaryclub Bladel, Reusel-de Mierden en van
Rotaract Club Eindhoven

DOE MEE! MIDZOMERAVOND WANDELTOCHT

Zaterdag 22 juni 2024, "KILOMETERS TEGEN KANKER"

Help mee om ervoor te zorgen dat kanker in de toekomst geen dodelijke ziekte meer is. Schrijf je in!

Kies uit een avondwandeling van 30, 20, 15, 10 of 5 km door de stad en de natuur van Eindhoven en Waalre.
Voor jong en oud, doe mee met je gezin, familie en vrienden!

Start en Finish:
Essink Sportcentrum,
Toon Schroderlaan 2, Genneper Parken, Eindhoven

STARTTIJDEN:
30 km  16:00 uur
20 km  17:00 uur
15 km  18:00 uur
10 km  19:00 uur
 5 km   20:00 uur

Iedereen kan finishen voordat het donker wordt !
De 5 km kan ook met een rolstoel.

Tip: Maak een TEAM met je bedrijf, collega's, vriendenclub etc.

MEEDOEN

Een swingende avond voor een Goed Doel!

Vrijdag 5 april 2024 is er flink gedanst voor het Goede Doel.

Het was een geweldige avond op Stratumseind! Vele enthousiaste stappers hebben de dansvloer doen oplichten en onze harten verwarmd. Namens Rotaryclub Eindhoven-Zuid hartelijk dank voor de steun en aanwezigheid op het evenement "Back to Stratumseind".

Dankzij jullie bijdrage en enthousiasme maken we een significant verschil voor de toekomst van Eindhovense jongeren. Met trots kunnen we delen dat we maar liefst €5.600 hebben opgehaald voor het goede doel. €1.000 is besteed aan jongeren bij stichting (z)onderdak. En  €4.600 zal rechtstreeks bijdragen aan het creëren van kansen en mogelijkheden voor jongeren op de Weekendschool, waardoor zij een betere toekomst tegemoet kunnen gaan.

Samen hebben we laten zien dat door samen te komen en onze krachten te bundelen, we echt iets kunnen betekenen voor onze gemeenschap.

Nogmaals, hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit geweldige initiatief. Laten we blijven dansen voor een betere toekomst voor ons allemaal!

Met vriendelijke groet en tot volgend jaar!