Rotaryclub Heemstede
'Even doorzetten, dan valt het best mee...'
Bekijk de feestelijk frisse nieuwjaarsduik 2024
Sentimental journey: onze clubvoorzitter treedt aan na dagje Deurne met ontmoeting 'oude' tekenleraar
Ontmoet ook Jan Althuizen
Over influencers en vervuiling van de Waddenzee
Chantal, Thomas en Mats vertellen meer
35 jaar dikke vrienden levert Road Trip for Life op
Over obstakels en avontuur
Van Singapore tot Den-Helder in één jasje
Met elk jaar een nieuwe eigenaar
16 kinderen uit 13 landen in 8 gastgezinnen: summercamp bij RC Heemstede
Wat doet Rotary?
Rotary: leiderschap centraal bij leden en sprekers
Wat houdt lidmaatschap in?

Rotaryclub Heemstede komt elke dinsdagavond bijeen op Landgoed Groenendaal

Bekijk ons weekprogramma

37 enthousiaste leden vormen onze club en dragen het ideaal van Rotary 'service above self' uit.

We komen elke dinsdagavond bij elkaar op Landgoed Groenendaal in Heemstede. De diverse Avenues en Commissies hebben daarnaast ook regelmatig contact over de invulling van hun programma en het uitvoeren van geplande acties.

De komende weken staat onder meer het volgende op het programma: De dochter van een clublid vertelt over haar ervaring met een multidisciplinair studenteam die samen hebben gekeken naar huidige uitdagingen in de zorg.  Een dame op leeftijd verteld hoe Rotary Youth Exchange in 1945 vanuit Winterswijk naar de VS haar de rest van haar leven heeft geinspireerd. We besteden een ochtend aan een bijzondere wandeling in het bos en hebben ons traditionele running diner.

Na de zomer staat weer een openlucht bioscoop gepland, op nieuwjaarsdag de nieuwjaarsduik in de Haven van Heemstede en we organiseren een fundraising voor Aquaquest (waterputten in Oeganda).

“70 jaar Bron van Inspiratie”.

In 1955 is onze club opgericht. Al 70 jaar is Rotary Heemstede voor haar leden een bron van inspiratie voor projecten in Heemstede en voor eigen ontwikkeling.

Met betrekking tot alles wat we denken, zeggen of doen geldt:
-       Is het waar?
-       Is het billijk voor alle partijen?
-       Bevordert het vertrouwen en vriendschap?
-       Komt het alle partijen ten goede?

Rotary Heemstede organiseert jaarlijks diverse activiteiten voor ons dorp. Dat zijn bijvoorbeeld de Nieuwjaarsduik, de Openlucht bioscoop, EndPlasticSoup acties en activiteiten samen met Wij Heemstede en onderwijsinstellingen HBM en Hageveld. De opbrengst is bestemd voor lokale goede doelen.

We kijken ook over de grens met als belangrijkste waterproject: Aquaquest in Oeganda. Jaarlijks doneren wij aan End-Polio Now; dankzij Rotary is deze ziekte bijna helemaal uitgeroeid.

De persoonlijke achtergrond van onze leden is zeer onderscheidend en gevarieerd. Man, vrouw, jong en oud voelen zich thuis bij onze club. Elk jaar kan een beperkt aantal mensen lid worden van onze club. Verschillende clubavonden zijn openbaar.

Als je meer wil weten over onze club kan je contact opnemen met Sandy Perquin via secretaris@rotaryheemstede.nl.

Oscar Boeder
Voorzitter RCH 2024-2025