end-plastic-soup.docx

End plastic soup

Dank u wel!

Wereldwijd wordt aandacht voor de opwarming van het klimaat en het milieu gevraagd. Rotary zet zich in voor de grote impact van de vervuiling door plastic afval met de wereldwijde stichting EndPlasticSoup. Onze club heeft hieraan bijgedragen door middel van:

=> lessen over de plastic soep en afvalvervuiling op basisscholen in Heemstede (2019),

=> een inzameldag van plastic afval (2020) middels een EPS Walk, EPS Sup en EPS Boat-tocht,

=> in 2021 met de verkoop van een door RC Winschoten ontwikkelde EndPlasticSoup puzzel.

In het voorjaar van 2022 en tijdens het EndPlasticSoup-actiedag op 4 juni 2022 staan de volgende activiteiten op de planning:
=> Samen met de gemeente Heemstede stoeptegels leggen met de tekst "Hier begint de zee, niets ingooien AUB" om zo aandacht te vragen voor een schone leefomgeving.

=> De tegels, die eind mei gelegd gaan worden, zullen een route vormen waarlangs de "EPS Walk Heemstede" gelopen kan worden met onderweg een combinatie van spelletjes (puzzelen, kegelen), informatie (waterzuivering), culinaire stops (met toelichting van MKB wat zij doen aan bv afvalvermindering). De wandeling zal officieel geopend worden op 4 juni.

Contactpersonen EPS Rotary Club Heemstede: Susanne IJsenbrandt en Gerke van de Ven.