Internationale End Plastic Soup-dag 2024

Beach clean up 1 juni 2024

Inmiddels alweer voor de 7de keer heeft de internationale Rotary EndPlasticSoup-dag plaatsgevonden in diverse plaatsen over de gehele wereld.

Rotaryclub Zandvoort heeft net als afgelopen jaren een beach clean up georganiseerd samen met Juttergeluk, de stichting die zich inzet voor dit milieuprobleem; plastic zwerfafval opruimen en recyclen en net als EndPlasticSoup hierover bewustwording willen creëren en willen aanzetten tot duurzaam gedrag.

Leden van de clubs uit Zandvoort, Heemstede en Bloemendaal-Caprera hebben de handen uit de mouwen gestoken en zijn het regenachtige strand opgegaan om onder andere stukjes draad van visnetten, peuken en microplastics (zogenaamde zeemeerminnentranen) op te ruimen.

Wederom een mooie en waardevolle actie!