Adri Berger 50 jaar lid van de club

Adri Berger (oud-notaris) 50 jaar lid Rotaryclub Hoeksche Waard

De bijna 89-jarige Adri Berger, bekend als voormalig notaris in Oud-Beijerland, werd door Rotary Club Hoeksche Waard na 50 jaar lidmaatschap in het zonnetje gezet. Op 3 mei 1974 werd Adri Berger, geboren 29 juli 1935 in Lekkerkerk, lid van Rotary Club Hoeksche Waard. De al 15 jaar oude serviceclub bestond toen nog uit dikke sigaren rokende heren in pakken. Na veel wikken en wegen en overleg met zijn vrouw Greet, is Adri lid geworden. Daarvan heeft hij blijkbaar nooit spijt gehad, want Adri is 50 jaar lang onafgebroken lid gebleven. Ook een actief en een zeer betrokken lid, die zelden verzuimde en altijd meedacht en meedeed met de georganiseerde acties voor maatschappelijke en culturele ‘goede doelen’. Bovendien beschikte hij over een groot zakelijk en sociaal netwerk in de Hoeksche Waard. Hoewel het ledenbestand van Rotary Club HW de laatste 20 jaar sterk is verjongd en gedeeltelijk uit vrouwen bestaat, voelt Adri zich thuis in de bruisende en gezellige club. Als er tijdens de vrijdagse clublunch een leegte valt in het programma, dan is hij nog steeds bereid die leegte op te vullen met een kort praatje over een interessant of actueel onderwerp. Hiermee helpt hij de club regelmatig uit de brand. Hij heeft dan o.a. mooie verhalen over het notariaat waar hij in 1951 als jongste bediende begon bij Notariskantoor Streefkerk. Na een interruptie van 4 jaar militaire dienst en door naast zijn baan de benodigde opleidingen te volgen, heeft Adri Berger als notaris een kantoor in Oud-Beijerland gerund met 24 medewerkers, waar hij rond 70.000 aktes passeerde. Het leuke is dat bijna elke Hoeksche Waarder notaris Berger kent van vroeger.

Op 3 mei kreeg Adri Berger, uit de handen van voorzitter Suze Gillissen, een persoonlijke felicitatie van de President Rotary International, Mr. Gordon R. McInally