17 december 2019 - Bedrijfsbezoek DynaGroup
Geïntroduceerd door Jos Timmermans werden we om 08.00 uur in de morgen op één van de locaties van DynaGroup welkom geheten door Christoph en Roger voor een kennismaking met hun bedrijf.
Tijdens het ons aangeboden ontbijt vertelden ze, dat men in 2001 als Dynafix begonnen was met het repareren van mobiele telefoons, vooral waarop fabrieksgarantie rustte. Door goed en snel werk af te leveren en daarbij vooral te luisteren naar de behoeften van de consument breidde het bedrijf, met Nuth als basis, zich snel uit tot een organisatie met vijf elkaar aanvullende bedrijfsunits in tien vestigingen binnen de Benelux waarin intussen 2000 mensen werkzaam zijn.
Dynafix (After Sales Services) repareert, monteert en onderhoudt apparatuur van vele merken, zoals o.a. Samsung en Apple, ook op locatie. Het kan gaan om mobiele telefoons, maar ook om tablets, laptops, koffiemachines en zelfs drones.
Dynalogic treedt op als full-service bezorgspecialist en als verlengstuk van de succesvolle leveranciers. Men bezorgt en installeert op aanwijzen van de consument, b.v. T.V ‘s, witgoed etc.
Dynasure neemt het volledige verzekeringsproces over van de in behandeling zijnde producten.
Dynalinq ondersteunt de andere businessunits van DynaGroup, waardoor alle processen snel, flexibel en efficiënt verlopen.
Dynafood, de meest recente unit, is ontstaan uit een overname van Fresh Food Delivery.
Uitgerust met een witte jas en een hielbandje tegen statische elektriciteit werden we rondgeleid in een deel van het bedrijf en kregen we een idee van het reparatiebedrijf en de uitgekiende logistiek.
Het is indrukwekkend hoe in redelijk korte tijd zo’n groot en efficiënt gestroomlijnd bedrijf is ontstaan uit het idee om smartphones te gaan repareren.