Houtense kinderen zorgen voor recordopbrengst Wandelen voor Water

Op 3 verschillende data in maart en april hebben leerlingen van de Van Harte school, Avonturijn, De Zonnewijzer, de Berg en Bosch school en De Fontein gelopen voor het project “Wandelen voor Water’ dat jaarlijks wordt georganiseerd door Rotary Houten Castellum. De Fontein had er zelfs een schoolbreed project van gemaakt en liep met alle kinderen van de school mee. In totaal liepen er bijna 500 kinderen mee. De kinderen lieten zich sponsoren om te lopen en hebben maar liefst € 13.842 opgehaald!

De meeste kinderen liepen een rondje Vijfwal, wat ongeveer 6 kilometer is. Sommigen hadden flessen slootwater op hun rug om te voelen hoe het is om ‘te wandelen voor water’. Bij de Rietplas was er een rustmoment met gezonde versnaperingen voor alle 440 leerlingen die de Vijfwal lopen, ook dit jaar weer gesponsord door Albert Heijn Onderdoor op het Rond.

Wandelen voor water is een project van Simavi: leerlingen ‘wandelen voor water’ waarbij ze geld ophalen voor leeftijdsgenootjes in ontwikkelingslanden in Afrika en Azië die geen toegang hebben tot water en het krijgen van betere sanitaire voorzieningen. Zo ervaren de leerlingen welke afstanden leeftijdgenootjes moet afleggen om aan water te omen. Dit wordt gecombineerd met een lesprogramma.

Dit jaar was het dus een groot succes. Ook in 2025 zal Rotary Houten Castellum deze super leuke activiteit weer organiseren.