xx

Feest van de Natuur in het Gooi

Rectangle with Text and Button

Alle activiteiten

Vogelexcursie of wenskaartenboom? Fietstocht of hardlopen? Vind de activiteit die bij jou past!

Overzicht activiteiten
Rectangle with Text and Button

Ik wil iets organiseren

Wil je zelf iets organiseren voor het Feest van de Natuur? Meld je dan hier aan!

Vier de natuur op zaterdag 7 september 2024 🌿

Met de boswachter op stap, ukele leren spelen in de buitenlucht, een insectenvoedselbos bekijken of alles leren over lammetjes. Dit zijn nog maar vier van de tientallen activiteiten waar je aan kunt deelnemen tijdens het Feest van de Natuur op zaterdag 7 september 2024 in Huizen.

Feest van de Natuur of Fête de la Nature, zoals dit feest eigenlijk heet, is het grootste grassroots-natuurfestival in Nederland. Het komt uit Frankrijk en heeft zich inmiddels verspreid over de hele wereld. In 2014 is het het Fête de la Nature naar Nederland gekomen. Veel dorpen en steden vieren inmiddels jaarlijks dit bijzondere natuurfeest.

Verrassende activiteiten op 39 locaties

Ook Huizen doet dit jaar mee onder de naam 'Feest van de Natuur' dat plaatsvindt op 39 verschillende locaties in Huizen en omgeving. Iedereen is welkom; kinderen én volwassenen! Je kunt meedoen aan een activiteit of je organiseert er zelf een. Grassroots betekent dat er niet één organisator van het festival is: we doen het allemaal samen!

Heel wat initiatiefnemers hebben zich al aangemeld om leuke activiteiten te organiseren. Van een workshop ukelele leren spelen in de buitenlucht tot een rondleiding in het voedselbos. Wat dacht je van baby-egels kijken in de egelopvang? Of luisteren naar het lied van een bijenmoeder? Je kunt een lammetjespad volgen met je gezin, eetbare planten snoepen tijdens een wildplukwandeling, leren wat tegelwippen is en waarom dit de wereld mooier maakt of leren hoe je je tuin biodiverser kunt maken.

Wil je meedoen met buitenyoga of een boks-clinic? Of rooster je liever een marshmallow bij het kampvuur? Voor écht iedereen is er wat leuks te doen, kijk snel op deze 👉🏼 kaart van Huizen waar je alle activititeiten en locaties kunt vinden.

De afsluiter: een groots feest 🎉 op de Gooise Heide
Natuurlijk sluiten we zo'n bijzonder natuurfeest af met... een bijzonder feest op de Gooise Heide! Onder een gigantische buitentent, met hapjes, drankjes en muziek!
Zien we jou daar 7 september ook?

Voedselbos Huizen

Over Feest van de Natuur 🌿

Locatie en tijd
De activiteiten vinden plaats in Huizen en omgeving tussen 10:00 en 16:00 uur. Tussen 16:00 en 17:00 uur sluiten we af met een groot feest op de Gooise Heide.

Tip💡 : kom op de fiets! En denk aan extra water en zonnebrandmelk bij warmte en zon. Zet je ideale natuurroute van tevoren uit met onze overzichtskaart activiteiten en download de kaarten voor de wandel- en hardlooproute en de fietstocht door het Gooi

Bijdrage goede doel
Rotaryclub Huizen-Gooimeer helpt met de overkoepelende organisatie van het Feest van de Natuur. Er is geen kaartverkoop, winstoogmerk of festivalreglement.

Wel vraagt het Feest van de Natuur een vrijwillige bijdrage om de kosten van de activiteiten te dekken en samen met een gift van Rotary het goede doel te ondersteunen:  Egelopvang Midden Nederland, ten behoeve van 'het A-Team voor baby-egels'.

Het Fête de la Nature is een initiatief van het Instituut Voor Natuureducatie.