Anerkennóngspries

Harry en Hannie Verweij van de Voedselbank nemen de prijs in ontvangst.

Anerkennóngspries voor Hannie en Harrie Verweij van Voedselbank Zuid Limburg

20 oktober 2019

Als een nooit aflatende golvende beweging wordt de inzet van Hannie en Harrie Verweij voor ‘hun’ Voedselbank beschreven. Met het leveren van voortdurende activiteiten die telkens weer van nieuwe impulsen voorzien worden, leveren zij een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling en instandhouding van de Voedselbank Limburg-Zuid”, laat de Rotary-afdeling weten.

Daar waar serviceclubs in hun relatie met de voedselbank zich meestal en natuurlijk vooral richten op donaties ten behoeve van voedsel, vond Rotary Club Kerkrade dat dit jaar mensen achter die organisatie in het middelpunt mogen staan. Met de toekenning van de Rotary Award 2019, of met lokale tongval gezegd de Anerkennóngspries, wordt aan Hannie en Harrie Verweij een compliment uitgedeeld.

Een delegatie van RC Kerkrade verraste Hannie en Harrie donderdag 17 oktober tijdens hun bestuursvergadering. Uit handen van voorzitter Jean Noël werd aan hen als blijvende herinnering aan de toegekende prijs een sculptuur van de hand van edelsmid/kunstenaar Bert Kreijen overhandigd. Een sculptuur die met zijn golvende bewegingen de inzet van de gelauwerden uitbeeldt.