Hoge onderscheiding voor drie leden

Datum persbericht: 13 januari 2014

Vrij voor publicatie

Rotaryclub reikt drie hoge onderscheidingen uit

Rotaryclub Laren-Blaricum heeft tijdens het onlangs gehouden nieuwjaarsdiner een hoge onderscheiding toegekend aan drie leden, die zich bijzonder hebben ingezet voor de samenleving.

Gerrit-Jan Hülsenbeck, Anton Philips en Hans Bax, alle drie al jaren trouw lid van de club, kregen de Paul Harris fellow-speld opgestoken door voorzitter Karel Loeff.

In zijn toespraak roemde Loeff o.a. de inzet van Hülsenbeck en Bax voor de internationale belangen en het bevorderen van vriendschapsbanden met het Rotary-netwerk dat wereldwijd veel liefdadigheidswerk verricht en Anton Philips werd geroemd, omdat hij ter gelegenheid van de viering van zijn 80e verjaardag een concert organiseerde, waarvan de gehele opbrengst aan goede doelen werd geschonken. Daarnaast zijn de drie heren vooral bescheiden en belangeloos op de achtergrond actief in de samenleving. Hun inzet is echter niet onopgemerkt gebleven.

Naamgever van de onderscheiding, Paul Harris, was één van de oprichters van Rotary International in 1905 in Chicago. Deze jurist had voor ogen dat de wereld zou verbeteren als mensen uit verschillende beroepen hun talenten zouden samenballen en hun krachten zouden bundelen. Hieruit is een wereldwijd netwerk ontstaan van 1,2 miljoen leden bij 34.000 clubs in 530 districten in 200 landen en geografische gebieden. Hun motto is ‘service above self.’

Op de foto: v.l.n.r. Gerrit-Jan Hülsenbeck, Anton Philips en Hans Bax, toegesproken door voorzitter Karel Loeff (foto: Rotary Laren-Blaricum, Betty Kahn)