Speeltuin in Roemenie voltooid

Speeltuin in Roemenië voltooid

april 2009

Goed nieuws uit Oarja

Nadat we in het voorjaar van 2007 met een delegatie van 18 leden van onze club Laren-Blaricum in Roemenië hadden meegebouwd aan de huisvesting van 8 gezinnen bleven we het project met veel belangstelling volgen.

Het concept was simpel en doeltreffend: wij betaalden de bouwmaterialen en bouwden ter plaatse samen met de toekomstige bewoners mee aan hun onderkomen. Zoiets schept een band voor het leven. Het was een indrukwekkende week voor alle deelnemers.

Habitat, de organisatie die alles coördineerde, hield ons op de hoogte van de vorderingen van volgende teams.

Bouwteam bij de laatste kruiwagen cement

Speeltuin in gebruik

In de huizenblokken wonen inmiddels 70 gezinnen met kinderen. Voor een deel staan er nieuwe gebouwen en er zijn bestaande appartementen opgeknapt. De laatste donatie die wij gedaan hebben was voor een speeltuin, die ook weer door vrijwilligers is gebouwd.

In april 2009 is de speeltuin afgemaakt en officieel in gebruik genomen.

Wij wensen alle bewoners in Oarja, bij Pitesti, in Roemenië een mooie toekomst.

Vrolijke speeltoestellen in Oarja (op het kleine witte bordje wordt Rotaryclub Laren-Blaricum bedankt)