Even voorstellen...Rotary Lelystad Batavia, aangenaam!

Wat is Rotary nu eigenlijk? Is dat niet elitair? Nee, kunnen we volmondig zeggen! Maar wat is Rotary dan wél? Rotary is een serviceclub. Dat betekent dat wij de samenleving dienen. Zo staat het heel mooi op de (inter)nationale website van Rotary. Wij steunen goede doelen, zowel internationaal, nationaal als lokaal.

Rotaryclub Lelystad Batavia doet dat ook allemaal. Door als club samen te werken proberen wij met z’n allen een betere samenleving te creëren, zonder onderscheid te maken. Als club willen wij graag in de maatschappij staan, een maatschappij die gemaakt wordt door ons allemaal. Iedereen, niemand uitgezonderd, moet daar onderdeel van uit kunnen maken.

Door samen te werken als leden van de club zetten wij ons in voor projecten. Een goed voorbeeld daarvan is dat wij ieder jaar met bewoners van Triade een uitje organiseren. Dit doen wij omdat wij dat leuk vinden om te doen….en omdat we zien dat de bewoners dat leuk vinden!

Ook hebben wij voor een aantal inloophuizen in Lelystad een avond verzorgd door erwtensoep uit te serveren. Een ander voorbeeld is de Kerstmarkt in het Natuurpark: wij hebben een hele dag pannekoeken en drankjes verkocht. Niet ten bate van onszelf maar voor de voedselbank. Gewoon…omdat wij vinden dat die organisatie goed werk verricht en wij ons steentje daaraan willen bijdragen.

Onze club bestaat uit ongeveer 35 leden. Een veelgehoord misverstand is dat uitsluitend ondernemers lid kunnen worden van een Rotaryclub. Goed om t e weten dat onze club niet alleen ondernemers heeft, maar ook leden die in loondienst werken.

Rotary is dus veel meer dan een ‘gezelligheidsclubje’. Natuurlijk hebben wij ook het ‘clubgevoel’, net als bij een voetbalclub of tennisvereniging. Maar juist dat clubgevoel maakt dat wij ons optimaal kunnen inzetten voor de samenleving.