xx

Jubileum 28 september 2024

Feestelijke viering van 20 jaar Rotaryclub Lingewaard-Bemmel

Op zaterdag 28 september 2024 vierde RC Lingewaard-Bemmel haar 20-jarig bestaan. De viering werd in de middag afgetrapt met een sociale actie in de gemeente door de leden. Zo gingen zij ondermeer op pad om te collecteren voor de Nierstichting, rivierjutten in Lent, een arbeidsmigrant te helpen met huiswerk Nederlands of om schildermateriaal te verzorgen voor een nichtje in Syrië. Ook ging een vijftal leden wandelen en rummikuppen met mensen in de dagbesteding bij verzorgingshuis St. Jozef in Lent.

Eind van de middag was er vervolgens voor leden, oud-leden en gasten van onze moederclub Elst Over Betuwe en zusterclub Haltern am See een bijeenkomst op Fort Pannerden, deze begon met een rondleiding door het indrukwekkende fort. Het werd rond 1870 gebouwd, strategisch op de kop van het splitsingspunt van Rijn, Waal en Pannerdensch Kanaal. Dat was cruciaal om de watertoevoer voor de Nieuwe Hollandse Waterlinie te bewaken.
Na de rondleiding was er een borrel met live muziek van Silvermusic. Met niemand minder dan ons eigen lid Marjolein Neijzen op basgitaar. In haar toespraak schetste voorzitter Hannie van Berkel verleden, heden en toekomst van de club. En de jubileumcommissie presenteerde een speciaal magazine over 20 jaar Rotaryclub Lingewaard-Bemmel, met wetenswaardigheden over de club en leden en vooral veel foto’s. Want: koester je herinneringen, dan leef je twee keer. Met een dinerbuffet kwam een eind aan een informele, gezellige jubileumviering.