Algemene informatie

p/a Warmoezerij 5 6852 NM HUISSEN

www.rotary.nl/lingewaardbemmel

Bankrekeningnummer:

Stichting Goede Doelen Rotary Club Lingewaard:

NL54 INGB 0002 5429 70

Bestuurssamenstelling en namen bestuursleden:

De Stichting is een onafhankelijke rechtspersoon en als zodanig ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Het bestuur van de Stichting bestaat uit een door het bestuur van Rotaryclub Lingewaard–Bemmel vast te stellen oneven aantal van tenminste drie personen, allen lid van de Rotaryclub Lingewaard-Bemmel.

Het huidige bestuur bestaat uit de volgende personen:

Erik Bartelds, voorzitter

Sietske Weijs, secretaris

Paul Vriesen, penningmeester

Doelstelling

De Stichting heeft tot doel om gemeenschappen te ondersteunen door donaties of de inzet van vrijwilligers. Activiteiten van vrijwilligers om geld in te zamelen zijn hierbij belangrijk.

De Stichting zet zich daarmee in om charitatieve, culturele, wetenschappelijke dan wel algemeen nut beogende doeleinden en andere doelen in de ruimste zin van het woord mogelijk te maken in binnen- en buitenland.

De Stichting zorgt voor het beheer en de beschikking over de van die activiteiten of van elders komende gelden.

Beleidsplan

De Stichting ondersteunt per jaar, voor zover mogelijk, 2 projecten. De donaties aan deze projecten worden betaald uit activiteiten die samen met Rotaryclub Lingewaard-Bemmel worden georganiseerd.

Beloningsbeleid

Conform artikel 5, lid 2 van de statuten genieten de leden van het bestuur geen beloning voor hun werkzaamheden, maar hebben zij wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte onkosten.

Algemeen financieel beleid:

Om haar doelstellingen te verwezenlijken genereert de Stichting inkomsten via activiteiten en uit donaties van diverse andere stichtingen, particulieren of bedrijven.

Alle inkomsten behoudens administratiekosten en eventuele noodzakelijke onkosten worden in het lopende boekjaar besteedt aan hulpprojecten, behoudens reservering voor enkele langlopende projecten. Voor deze projecten worden reserveringen in de jaarrekening opgenomen.

Beheer van de financiën is opgedragen aan de door het bestuur benoemde penningmeester, die een correcte boekhouding verzorgt en deze jaarlijks samenvat in een jaarrapport. Bij alle financiële transacties wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van een bankrekening. Tijdens elke bestuursvergadering wordt door de penningmeester de financiële positie besproken. Zo wordt inzicht verkregen in de periodieke inkomsten en uitgaven. De jaarstukken worden gecontroleerd door een kascommissie en vervolgens door het bestuur vastgesteld.

De Stichting besteedt zoals gezegd alle middelen aan het verwezenlijken van de doelstelling van de Stichting. Bij een opheffing van de Stichting zal een eventueel batig saldo zoveel mogelijk worden besteed overeenkomstig het doel van de Stichting.