Bestuurswissel 24

André Smaal draagt het stokje over aan Diederik Hellemans

Zaterdag 7 juli vond de bestuurswissel van de voorzitters van Rotaryclub Maarssen plaats. Na een succesvol jaar draagt André Smaal, die al ruim tien jaar lid is van de club, het voorzitterschap over aan Diederik Hellemans.

André blikt terug op een fantastisch jaar met hoogtepunten zoals het grote golfevenement in augustus 2023, waarbij een recordbedrag van €31.000 werd opgehaald voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Dit illustreert het belangrijkste doel van Rotary: teruggeven aan de gemeenschap.

Diederik, die al dertien jaar lid is van de club, introduceert zijn thema voor het komende jaar: "LEKKO", een term uit de scheepvaart die staat voor "trossen los" en Lets GO. Met dit thema wil hij de club aansporen om minder na te denken en meer te genieten. Hij streeft naar meer gezelligheid en een frisse wind binnen de club, met plannen om op andere locaties te vergaderen en de speerpunten aan te passen.

Komend jaar richt Diederik zich op meer directe betrokkenheid bij de lokale gemeenschap, met evenementen zoals de Buitenbios en diverse fondsenwervingsacties. De opbrengsten blijven binnen de gemeente Maarssen en worden besteed via de stichting LEF!. Ook zet hij in op vernieuwende initiatieven voor de jeugd en verzorgingstehuizen, en benadrukt hij het belang van sociale contacten binnen de club.

Daarnaast ligt er een focus op het versterken van het internationale netwerk van Rotary, met plannen om zusterclubs over de grens te bezoeken en de banden binnen Europa aan te halen.

Met 36 leden is Rotaryclub Maarssen een sterke gemeenschap, onderdeel van een wereldwijd netwerk van 1,2 miljoen leden. Deze kracht blijft belangrijk voor projecten zoals Rotary Exchange, die in de afgelopen jaren veel indruk hebben gemaakt.

De club kijkt met enthousiasme uit naar een jaar vol nieuwe initiatieven en gemeenschapszin onder het motto "LEKKO!".