Fundraising voor @Ease

Gepubliceerd in De Limburger op 15 september 2023

"Gesponsorde leden van de serviceclub zullen zich al rennend, wandelend of fietsend vanuit Villa Kanjel in Maastricht richting kasteel Elsloo begeven om zodoende aandacht te vestigen op de problematiek, die Zuid-Limburgse jongeren bovengemiddeld vaak treft. „Het aantal jongeren met psychische klachten is in Zuid-Limburg veel hoger dan de rest van Nederland: dertig procent hoger dan het landelijk gemiddelde. De opbrengst van deze sportieve dag gaat daarom naar inloophuis @ease, waar jongeren (vanaf elf jaar, red.) gratis en anoniem, zonder ouders of verwijzing van een huisarts, direct terecht kunnen voor een luisterend oor”, licht Rotary toe.

De fondsenwerving is in handen van Jonge brein onderzoeksfonds Limburg. Mensen die het initiatief financieel willen steunen kunnen dat doen via actiejongebreinonderzoekfonds.nl. "