Doe ook mee met Rotary en de 4daagse 2024

De Rotaryclubs in en rond Nijmegen gaan ook dit jaar weer speciale acties uitvoeren voor en tijdens de 4daagse van Nijmegen. Doel is om Rotary te laten zien, omdat wij nu eenmaal actieve mensen zijn, People of Action. Doe je ook mee? Meld je dan aan!

Rotary en de 4daagse 2024

Loop je ook dit jaar (weer) mee, of vind je het gewoon leuk om op de hoogte te blijven, meld je dan aan op de Facebookgroep Rotary en de 4daagse 2024 of stuur een mail naar 4daagse@rotary.nl

Vorig jaar waren er voor het eerst op alle vier dagen van de Walk of the World in Nijmegen Rotary Rustplaatsen. Waar iedereen even kon uitrusten en oude of nieuwe bekenden kon begroeten. Dit jaar doen de clubs het weer. Het eerste overleg over de 4daagse van 2024 is begonnen.

Gouverneur Guido Rijninks van District 1550 was afgelopen jaar op bezoek bij de Rotary Rustplaats vlak bij de Via Gladiola in Nijmegen:

“ In 2023 heb ik stilgestaan bij de Nijmeegse 4daagse. Stilgestaan als gouverneur met de keten om langs de route, bij de rustpunten die door diverse clubs waren ingericht. Het was geweldig om te zien en te ervaren wat een feest van verbondenheid dit is. Verbinding met de passie van mensen om een prestatie neer te zetten en verbinding tussen deelnemers onderling. Soms een eerste kennismaking met Rotary maar veelal een warme ontmoeting met Rotarians uit de hele wereld.”

Ook de inkomend gouverneur van het district 1550 Zuid/oost Nederland, Peter de Koning, was er vorig jaar bij, Hij is lid van één van de ontvangende clubs, Rotaryclub Cuyk, die vorig jaar de 40 km-lopers ontving. Dit jaar trouwens weer. Peter is een fan van Rotary en de 4daagse:

“De Nijmeegse 4daagse is elk jaar een feest van actieve mensen in een internationaal gezelschap. Ze leveren een topprestatie! Rotary doet precies hetzelfde. Daarom lopen veel Rotarians de 4daagse en zorgen de Rotaryclubs langs de route voor een rust- en ontmoetingsplek. Iedereen is actief en iedereen doet mee. Kortom: People Of Action!”

Gouverneur Guido Rijninks (midden) aan het begin van de Via Gladiola en het speciale Rotaryvaantje, dat deelnemende Rotarians ook dit jaar weer kunnen krijgen bij vertrek van de 4daagse in Nijmegen.