Discons in Nederland

Binnenkort wordt er weer een aantal Discons georganiseerd door diverse Districten. Op deze pagina staat een overzicht.

District 1550 ZUIDOOST NEDERLAND

Op zaterdag 18 mei is de districtsconferentie (DISCON) in GaiaZOO Kerkrade, een unieke locatie, waar je kunt ervaren hoe bijzonder onze aarde is.

De DISCON is bedoeld om elkaar als mede-Rotarians te ontmoeten en onderling te netwerken. Het thema van 2024 is: samen groeien.

Voor het inhoudelijk programma hebben we een aantal inspirerende sprekers uitgenodigd: Patrick van Veen (gedragsbioloog), Rob Huppertz (directeur GaiaZOO) en Maartje Paumen (voormalig hockeyspeler). Zij nemen je mee in hun ervaringen met persoonlijke groei en samenwerking.

Graag nodig ik je uit om je nu aan te melden voor deze dag vol inspiratie en ontdekkingen. Dit kan (tot uiterlijk 3 mei, vol = vol) via de dit opgaveformulier van Rotary Club Landgraaf, die deze dag met mij organiseert. Voor vragen kunt u terecht bij info@discon2024.nl .

District 1560 OOST-NEDERLAND

Op zaterdag 20 april organiseert Rotary Club Doetinchem de jaarlijkse districtsconferentie met als thema Gezond Achterhoek. Locaties: Stadion De Vijverberg in Doetinchem en regionale bedrijven en organisaties. De Achterhoek is een gezonde, vitale en innovatieve regio regio. Dit laten we graag graag aan ieder binnen, maar zeker ook buiten de regio zien. Meldt u aan. U kunt rekenen op een sfeervolle, informatieve en inspirerende zaterdag!

Gezond Achterhoek, mag heel breed worden geïnterpreteerd. Beweging, voeding, sport, werk, recreatie, natuur, leefomgeving, cultuur, zorg … wat draagt er bij aan een gezonde regio? Is het streekgebonden? Geldt dit voor heel Nederland? Is de Achterhoek daarin een voorloper of juist volger? Vele vragen en wellicht antwoorden komen aan bod bij diverse workshops, presentaties en bedrijfsbezoeken. En bij het gezonde (ronde)tafelgesprek o.l.v. Wouke van Scherrenburg, ervaren journaliste en gespreksleider. Zij ontvangt als gasten Otwin van Dijk, bestuursvoorzitter Slingeland Ziekenhuis, Maria Hopman, hoogleraar Integratieve Fysiologie aan het Radboudumc en Guus Hiddink, oud bondscoach Nederlands voetbalelftal.

District 1590 NOORD-NEDERLAND

De DISCON is hét Rotaryfeest voor alle Rotary- en Rotaractleden in ons district. Deze conferentie belooft een inspirerende en informatieve dag te worden, waarbij we de ontwikkelingen in onze regio op het gebied van energie met jullie zullen verkennen.

We gaan u verrassen over de rijkdom en het ontwikkelingsniveau van onze regio. We gaan u ook laten zien dat onze regio al sinds enkele eeuwen DE energieleverancier van Nederland en zelfs Europa is. Veen, turf, gas, stroom, waterstof. Vroeger, nu en in de toekomst zal de provincie Groningen de stekker en het stopcontact van Nederland en Europa zijn en wij gaan u vertellen hoe dat zit.

Uiteraard is er alle tijd voor ontmoeting en ontspanning. De kosten van deelname zijn € 15,-- per persoon. Uw koffie, thee, lunch, en enkele consumpties zijn inbegrepen. Ook uw bezoek aan het museum en de andere activiteiten zijn bij dit bedrag inbegrepen. De opbrengst van de deelnamegelden zal worden besteed aan een project van het Veenkoloniaal Museum. Aan het eind van de dag zal bekend worden welke bijdrage waaraan zal worden gedoneerd.

Rotaryclub Pekela nodigt u van harte uit. Vul het aanmeldformulier in, kom ook en neem uw partner of een introducé mee!

Graag tot ziens op 25 mei in Veendam!

District 1610 ZUIDWEST NEDERLAND

Transitie, wie begint met vertellen?

De maatschappij is volop in transitie op weg naar een duurzame samenleving. Aansluitend op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties heeft Rotary International zeven Areas of Focus benoemd.

Rotary en het bedrijfsleven ontwikkelen tal van initiatieven om invulling te geven aan deze grote maatschappelijke uitdagingen.

Tijdens de DISCON onderzoeken wij de transitie rondom drie van de zeven Areas of Focus vanuit verschillende invalshoeken. Telkens brengen wij het perspectief van een bedrijf in Bergen op Zoom, een kennisinstituur en een Rotary initiatief samen.

Je kunt je hier aanmelden