Rotary Conventie in Singapore

Duizenden verzamelen zich in Singapore voor de internationale conventie van Rotary, het grootste verenigingsevenement in de Garden City na de pandemie

Meer dan 14.000 Rotary-leden en deelnemers uit meer dan 151 landen zijn van 25 tot 29 mei 2024 in Singapore voor de jaarlijkse conventie van de serviceorganisatie.

Er wordt verwacht dat de conventie meer dan 20.000 overnachtingen zal opleveren en hotels, eet- en drinkgelegenheden, winkels en attracties ten goede zal komen.

Rotary’s conventies worden elk jaar in een andere stad gehouden en dienen als een ontmoetingsplaats voor leden en deelnemers om met elkaar in contact te komen en van elkaar te leren, evenals van een reeks experts over hoe ze actie kunnen ondernemen om kwesties in hun gemeenschappen aan te pakken.

Vaak beschreven door deelnemers als een “mini-Verenigde Naties”, zal de conventie het Sands Expo en Convention Centre bij Marina Bay Sands transformeren in een levendige en kleurrijke mozaïek, aangezien het wereldwijde netwerk van vrijwilligers inspiratie haalt uit meer dan 100 humanitaire projecten die worden tentoongesteld en van wereldberoemde sprekers.

Singaporezen die meer willen leren over de positieve impact die Rotary wereldwijd brengt, kunnen een dagpas kopen voor Rotary’s House of Friendship producttentoonstelling in het Sands Expo en Convention Centre. Om te registreren, bezoek: convention.rotary.org.

Georganiseerd door Rotary International in samenwerking met lokale Rotary-leden, biedt het evenement een kans om de toeristische attracties van Singapore te presenteren, met mogelijkheden voor deelnemers om te genieten van de gastvrijheid, het eten en de wijn, en de cultuur van Singapore. Een speciaal gecureerde kans is Singapore’s GastroBeats - een festival dat eten, muziek en gemeenschap viert, exclusief geopend voor Rotary-leden en deelnemers op zaterdag 25 mei.

De Rotary International Conventie in Singapore wordt ondersteund door de Singapore Tourism Board en zal voor de tweede keer plaatsvinden sinds 1999.

Rotary International President Gordon McInally:
“Rotary is gepassioneerd over het samenbrengen van mensen om zinvolle verbindingen te creëren en om elkaar te inspireren om samen een meer gezonde, hoopvolle en vreedzame wereld te helpen creëren,” zei Rotary International President Gordon McInally. “Ik ben verheugd om samen te komen met zoveel vrienden van over de hele wereld in Singapore om de impact van Rotary te vieren, ons werk te delen, en te leren hoe we mensen kunnen blijven helpen en levens kunnen verbeteren in de toekomst.”