Het Levensbericht

Ruimte Makende Div

Een bijzondere vorm van Vocational Service binnen de club is het Levensbericht. Tijdens een reguliere clubbijeenkomst vertelt een clublid over zijn of haar levensloop. Niet zozeer door een curriculum vitae voor te lezen, maar door zichzelf echt te laten zien. Naast de ‘kale’ geschiedenis gaat het vooral om de persoon zelf. Wie en hoe ben ik? Wat is mijn visie op het leven, de maatschappij, relaties, het werk? Tegen welke ethische dilemma’s ben ik aangelopen en welke keuzes heb ik daarbij gemaakt.

Dit geeft een kwetsbare opstelling van het lid, vandaar het goed is dat de Rotarian zich eerst vertrouwd voelt in de club. Het moet ook in een veilige omgeving plaats vinden: zonder gasten, zonder verslag en zonder indringende vragen.

Het is belangrijk dat in de loop der jaren iedere Rotarian een levensbericht houdt. Het versterkt immers de onderlinge band en het vertrouwen. Om leden en clubs daarbij te helpen is een informatieve notitie over het Levensbericht opgesteld. Daarbij worden ook enige alternatieve vormen genoemd, die in overleg met de betreffende Rotarian kunnen worden gehanteerd.

Deze notitie is op de landelijke Rotary website te vinden. Op het besloten deel achter het persoonlijke wachtwoord:

Helpdesk|Dossiers|Avenues of Service|Vocational Service|Levensbericht

Of gebruik de volgende link:  Levensbericht (rotary.nl)