De 'International Yachting Fellowship of Rotarians', kortweg IYFR, is de oudste en waarschijnlijk de grootste van de 'Recreational Fellowships' binnen Rotary.Wereldwijd zijn er meer dan 3650 leden, georganiseerd in 126 'vloten' verdeeld over 44 landen. Leden zijn bij alle vloten welkom.

ACTIVITEITEN

In Nederland bestaan er twee vloten:
de Noordoostvloot (o.a. Friese Meren, IJsselmeer en Waddenzee), en
de Zuidwestvloot (Zuid- Hollandse en Zeeuwse Stromen).

De NO-vloot en de ZW-vloot organiseren jaarlijks meerdere evenementen, waar de leden hun hobby samen met Rotary-vrienden kunnen beoefenen en beleven.
Voorbeelden van zulke evenementen zijn:

•  Het Pinksterweekeinde van de Zuidwestvloot.
•  Bedrijfsbezoeken aan Nederlandse werven.

•  Een middag zeilen met botters.
•  Rondvaart in de Rotterdamse haven.
•  Zomerborrel (evt met bbq) in Lemmer.
•  Een dag varen met het Statenjacht ‘De Utrecht’.
•  Excursies naar maritieme instellingen zoals
de navigatie-simulator in Wageningen.
•  Een gezellige lunch tijdens de ALV.

CONTRIBUTIE

De jaarlijkse contributie bedraagt
€ 50,= (2024/25).

Voor dit bedrag ontvangen de leden uitnodigingen voor alle evenementen van beide Nederlandse vloten.
Bij alle evenementen zijn de partners uiteraard ook welkom. De leden ontvangen tweemaal per jaar ons blad de 'Rotavloot' met verslagen over de activiteiten van de Nederlandse vloten en verhalen van haar leden.

Leden van de IYFR voeren deze wimpel op hun schip. Hiermee zijn ze voor iedere Rotarian herkenbaar.

Ieder (past-) Rotary-lid met belangstelling voor watersport is van harte welkom bij een van de Nederlandse vloten van de 'International Yachting Fellowship of Rotarians'.

Interesse? Meld je dan aan via mail bij de secretaris hansmeerburg@gmail.com

Meer informatie en het aanmeldingsformulier is ook vinden op de website van de Nederlandse vloten:
www.iyfr.nl

Op deze site vindt men ook de link naar de website van de internationale organisatie en de overige vloten.