People of Action

• Zonovergoten Bungeeroei-evenement in Uithoorn

Onder een stralende zon vond het eerste bungeeroei-evenement plaats, georganiseerd door Rotary AMU. Met een perfecte ligging aan de Amstel was het genieten voor de toeschouwers en deelnemers, mede dankzij de uitstekende catering van Geniet aan de Amstel.

Maar liefst 12 roeiteams, samengesteld uit bedrijven, stichtingen en verenigingen, deden mee aan het bungeeroeien. Een sport waarbij teams in een sloep met acht roeiers proberen om zo ver mogelijk te roeien, ondanks dat de sloep met een elastiek vastzit aan de steiger. Alle teams hadden een goed doel gekozen om het prijzengeld aan te doneren.

De totale opbrengst van het evenement kwam uit op een indrukwekkende €7.000, wat ten goede komt aan de goede doelen waar Rotary AMU zich voor inzet: de Moederverwendag, Kerstavond Soos De Cirkel en Pearls of Africa en Veteranen Rescue Team.

• Midnightwalk voor Stichting Kinderhulp

Op vrijdagavond 13 september stonden om 21 uur meer dan 1500 deelnemers aan de start van de Rotary Midnightwalk op het Koopmansplein in  Assen.

De deelnemers gingen dit jaar op pad langs een route die vanuit het centrum door Assen-oost liep. Onderweg werden de wandelaars verrast door 20 verschillende acts, zoals zang en dans, maar ook door motoren en kindertekeningen. De route liep soms dwars door gebouwen zoals Anholt en Kindcentrum Valkenhorst. Rond middernacht liepen de wandelaars door de finish die dit jaar op de Brink is. De opbrengst voor Stichting Kinderhulp was € 16.500.

• Rotary Club Hilversum3 scoort tijdens succesvol padeltoernooi

Het padeltoernooi van Rotary Club Hilversum3 (RCH3) om geld in te zamelen voor Stichting Viore is een doorslaand succes geworden. De uiteindelijke opbrengst was 1.750 euro.

In Laren namen zondag 64 sportievelingen - 32 duo’s, zowel beginners als gevorderden - het tegen elkaar op. Zij streden om het hoogste aantal behaalde games. Naast de opbrengsten van het inschrijfgeld werd er onaangekondigd een loterij gehouden waarvan de opbrengst ook naar het goede doel ging.

Stichting Viore is een gastvrij centrum in Hilversum voor iedereen die leeft met kanker en psychosociale ondersteuning biedt. Het bedrag wordt besteed aan het oncofitness programma.  Zo kunnen mensen die kanker hebben (gehad) in hun eigen tempo werken aan hun fysieke gesteldheid.

• Rotary Gorinchem oogst peren

Rotary Gorinchem heeft op zaterdag 7 geholpen bij het oogsten van de peren in boomgaard Onderweg te Arkel. Met keukentrappen, pluktassen en manden werd de perenoogst vakkundig binnengehaald. Natuurlijk hingen de mooiste peren boven in de boom. De perenoogst werd direct weggebracht om er overheerlijke appel-perensap van te maken. Het appel-perensap is verkrijgbaar via Wereldwinkel de Punt in Arkel en diverse winkels in de regio.

• Fietsers ‘trappe’ geld voor 125 kinderhelmpjes bij elkaar

Zo’n zeventig fietsers hebben deelgenomen aan de ‘Trappe veur flappe’-tocht van Rotary Gulpen-Heuvelland.

Met de opbrengst van die sponsortocht kan Rotary 125 kinderhelmpjes aanschaffen. Die worden geschonken aan leerlingen uit groep 7 van de basisscholen in de gemeente Gulpen-Wittem.

• Benefietmiddag voor de Vrienden van Bernhoven

Rotaryclub Uden organiseerde een onvergetelijke benefietmiddag, compleet met een verzorgd diner, zang en een veiling. De opbrengst van de veiling: €47.540 overtrof alle verwachtingen.

De Rotaryclub Uden organiseerde dit evenement voor de eerste keer en wist in korte tijd, met een team van enthousiaste leden, een onvergetelijke middag neer te zetten. Met een recordopbrengst werd het evenement een groot succes.

De opbrengst van deze middag wordt gebruikt voor de realisatie van projecten voor zieke kinderen in Bernhoven, zoals het opknappen van de kinderkamer in het laboratorium.