Reestwalk 2020 gaat niet door

Afbeelding met teken, buiten, foto, groot

Automatisch gegenereerde beschrijving

De Reestwalkcommissie en het bestuur hebben helaas moeten besluiten om de Reestwalk dit jaar niet door te laten gaan. De reden hiervoor is onze verantwoordelijkheid rondom Corona.

Bij de vergunningaanvragen voor de gemeente Meppel hebben we een coronaplan geschreven. De gemeente Meppel heeft dit plan in een overleg met politie, handhaving en vergunningverlening besproken en geeft aan dat de Reestwalk technisch waarschijnlijk kan, maar dat we ons goed moeten realiseren dat wij als Rotary verantwoordelijk worden gehouden voor het altijd borgen van de 1.5 meter, de maximale groepsgrootte en de doorstroming. Alle activiteiten buiten het wandelen, zoals bijvoorbeeld het onderweg uitdelen van een appel, worden niet toegestaan.

Wij vinden dat we als Rotary deze verantwoordelijkheid niet moeten willen nemen.

Erg jammer dat het niet doorgaat, maar beter een goede Reestwalk met leuke activiteiten dan een wel hele kale Reestwalk met heel veel handhavingsstress.

Met vriendelijke groet,

Namens de Reestwalk commissie en het bestuur,

Johan van Twillert
Rian Kloosterman