Resultaat Rotary-actie tijdens Stuwwalloop 28 mei 2016: € 15.000 voor de Belevingsvloer!

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4230.jpg

Op 28 mei 2016 kon voorzitter Ginette Albersen van Rotaryclub Oosterbeek tijdens de Stuwwalloop op sportpark Hartenstein in Oosterbeek een cheque van € 15.000 overhandigen aan Tyra Buitenhuis van de Lichtenbeekschool. Het geld is bestemd voor de in te richten “Belevingsvloer” van de Lichtenbeekschool.

Rotaryclub Oosterbeek kiest elk jaar één of meerdere goede doelen. Als belangrijkste project dit jaar is dat De Lichtenbeek in Arnhem. De Lichtenbeek is een school voor speciaal onderwijs aan langdurig zieke kinderen en kinderen met een lichamelijke, verstandelijke of meervoudige beperking. Deze kinderen zijn tussen de 4 en 13 jaar oud. De school biedt speciaal onderwijs dat gericht is op de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Bijna 300 leerlingen krijgen hier onderwijs en worden gestimuleerd in hun ontwikkeling. Daarvoor zijn vele hulpmiddelen nodig en gelukkig ook beschikbaar. De leerlingen worden begeleid door zeer gemotiveerde medewerkers op het gebied van onderwijs en zorg. De Lichtenbeek is bezig met het inrichten van een belevingslokaal. Naast allerlei aangepaste speeltoestellen wil zij heel graag een Interactieve vloer. Deze “Belevingsvloer” projecteert beelden die reageren op de bewegingen van de kinderen. Op deze manier zijn de kinderen ondanks hun handicap in staat om op een unieke manier te spelen en interactie te hebben met hun omgeving. Kinderen en spelen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een interactieve vloer is de perfecte combinatie van spel en therapie. Er zijn diverse spellen mogelijk en deze kunnen in de toekomst ook verder worden uitgebreid. Denk aan het wegduwen van balonnen, spelen met (digitale) vissen en zelfs voetballen! Kortom: een unieke beleving voor deze speciale kinderen!

In de huidige tijd is de beschikbaarheid van voldoende financiële middelen een uitdaging. Daarom besloot Rotaryclub Oosterbeek dit jaar te helpen om dit bijzondere project voor De Lichtenbeek te fnancieren. Behalve via sponsorgelden hebben de leden van Rotaryclub Oosterbeek tijdens de Stuwwalloop op zaterdag 28 mei voor dit doel heerlijke happen, dranken en loten verkocht. De totale opbrengst is bestemd voor de Belevingsvloer.

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4116.jpg

Tyra Buitenhuis toonde zich buitengewoon verheugd met het ingezamelde bedrag.

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4216.jpg

De Stuwwalloop is bijzonder vanwege het prachtige parcours over de Stuwwal langs de Rijn en door het landschap van de oude landgoederen tussen Oosterbeek en Doorwerth. De Start en Finish op sportpark Hartenstein met muziek en een hapje en een drankje geven aan de Stuwwalloop een heel eigen karakter. In korte tijd is dit hardloopevenement een begrip in de wijde omgeving geworden.

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4219.jpg

Bijzonder tijdens deze Stuwwalloop was de Challenge Kids Run: zowel door kinderen met en zonder beperkingen werd hieraan meegedaan. Een aantal van de kinderen van de Lichtenbeek deed ook mee.

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4253.jpg

De loterij tijdens de Stuwwalloop stond ook in het teken van het goede doel. Er waren vele prachtige prijzen. De hoofdprijs, een echte Oxboard, werd gewonnen door Stijn Verhoeff.

Macintosh HD:Users:Sjoerd:Downloads:IMG_4203.jpg