Limburgse Secretaresse dag 2009

polio actie
Plaats en land begunstiging
Roermond in NETHERLANDS

2009: Rotary Roermond Maas en Roer schenkt opbrengst Limburgse Secretaressedag aan Polio de wereld uit!

Rotaryclub Roermond Maas en Roer organiseerde op 16 april 2009 de vijfde editie van de Limburgse Secretaressedag. De dag vond plaats in de tv studio’s van TVLimburg in Roermond. Met deze dag heeft de organiserende Rotaryclub – ondanks de economische recessie – toch gezorgd voor een mooie opbrengst voor het goede doel: de actie Polio de Wereld uit.

De Limburgse Secretaressedag 2009 stond in het teken van “werken met deadlines” en in de hectische wereld van de media weet men daar alles van. Daarom werd er gekozen voor de gloednieuwe tv studio’s van TVLimburg en leidde tv presentatrice Raja Moussaoui. Jeroen Latijnhouwers (RTL’s Editie NL), gaf inzicht in zijn dagelijkse werk en Wim Haan gaf een workshop “presenteren onder druk”.

Een vijftal deelneemsters aan de dag kwamen uiteindelijk in de live uitzending bij TVLimburg. De presentatie van de eerder aangekondigde Marijke Helwegen kon helaas wegens omstandigheden niet doorgaan.

Meer info op www.limburgsesecretaressedag.nl.

Het goede doel: polio de wereld uit!

Zolang polio heerst in de wereld, zal het kinderen waar dan ook in gevaar brengen. Na 20 jaar hard werken staan Rotary en haar partners aan de vooravond van het uitroeien van de hardnekkige ziekte polio. In een aantal ontwikkelingslanden raken kinderen nog steeds geïnfecteerd, verlamd en worden beroofd van hun toekomst, gezinnen worden geconfronteerd met enorme ontberingen en tragedies. Er is nog een sterke impuls nodig om de ziekte voor eens en voor altijd uit te roeien door directe campagnes in deze ontwikkelingslanden.

Er is een bedrag nodig van zo'n 200 miljoen dollar. Rotary zet zich wereldwijd in om dit bedrag in te zamelen. De Bill & Melinda Gates Foundation heeft inmiddels 100 miljoen dollar toegezegd aan Rotary, onder de voorwaarde dat Rotary de andere helft bijeen brengt. De opbrengst van de Limburgse Secretaressedag 2009 draag hieraan bij.

Meer info op www.rotary.org.