Pinksterjaarmarkt Landgoed Duin en Kruidberg

www.shelterbox.nl

Macintosh HD:Users:MarjaLindhout:Desktop:RotaryWheel.jpg

Velsen-Zuid, 30 mei 2014

Rotary voor goed doel op Pinksterjaarmarkt

Kunst, vintage en pronkstukken voor een goed doel

Rotary Club Velsen neemt ter ondersteuning van een goed doel met enkele stands deel aan de Pinksterjaarmarkt op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. In de stands wordt uiteenlopende kunst verkocht of geveild. De opbrengsten worden gedoneerd aan Stichting ShelterBox Nederland. Met ShelterBoxen worden mensen over de hele wereld geholpen die in een noodsituatie terecht zijn gekomen door natuurrampen of ernstige conflicten.

De leden van Rotary Club Velsen hebben voor dit goede doel kunstwerken, bijzondere literatuur, zeldzame LP’s, beelden, antiek, vintage meubelen, verschillende pronkstukken en zelfs een piano (vervoer wordt geregeld!) beschikbaar gesteld. Er zitten stukken tussen die aardig wat waard zijn en nu voor een aantrekkelijke prijs in het bezit van geïnteresseerden kunnen komen.

Er zijn onder meer schilderijen en etsen van Ab Jongmans, John van de Goorbergh, Petra Tolboom en Afke Spaargaren, werken van fotograaf Erik van Baalbergen, houtkunstwerken van Vladimir Bakun en tekeningen van ‘Fien’ van Marjolein van Haafte te bemachtigen.

De gezellige Pinksterjaarmarkt rondom de vijver in de Engelse landgoedtuin biedt voor groot en klein wat wils, van culinaire verrassingen tot en met presentaties van ambachten. De happening vindt plaats op 9 juni van 12:00 uur tot ongeveer 18:00 uur en belooft deze keer extra gezellig te worden vanwege het 105-jarig bestaan van het landgoed.

De toegang is gratis.

ShelterBox

Een ShelterBox is een eerste noodopvang voor een familie die alles kwijt is geraakt. De box bevat onder meer een speciaal ontwikkelde familietent voor ongeveer tien personen, slaapspullen, een speciaal waterfilter en waterzuiveringstabletten, een brander, kook- en eetbenodigdheden, wat gereedschap en een pakketje voor kinderen. Stichting ShelterBox Nederland schenkt ze aan die gebieden waar de nood het hoogst is.