BENEFIETCONCERT LAAGGELETERDHEID

BENEFIETCONCERT LAAGGELETTERDHEID

Op 12 september 2009 organiseerde Rotary Club Pekela in samenwerking met theater “de Tramwerkplaats” te Winschoten een concert door het Politie Orkest Noord Nedeland (PONN) met zang van de Groninger troubadour Klaas Spekken. De opbrengst van dit concert wordt aangewend om de laaggeletterdheid in onze regio te bestrijden. Vastgesteld is dat ca. 14% van onze volwassen medelandgenoten zeer veel moeite hebben met het begrijpend lezen en schrijven. Het project Laaggeletterdheid probeert ondermeer via werkgevers in contact te komen met deze mensen om te proberen deze achterstanden enigszins in te lopen.

De gemeenten Winschoten, Scheemda, Reiderland, Bellingwedde en Pekela hebben aangegeven om elk afzonderlijk het bedrag van de opbrengst van dit benefietconcert te verdubbelen.

Een mooie en succesvolle avond. De opbrengst van dit concert was: €. 10.800 en een cheque met dit bedrag werd tijdens de voorstelling overhandigd door de vice-voorzitter van RC Pekela Geert Draaijer en mevrouw Veldhuizen van Zanten (Politie) aan een dankbare mevrouw Dineke v.d. Berg, wethouder van de gemeente Winschoten en projectleider van het project Laaggeletterdheid Oldambt.

Bekijk de foto’s door hier te klikken.

Meer informatie over dit concert kunt u vinden op de website van theater “de Tramwerkplaats” te Winschoten middels onderstaande link.

Wat is Laaggeletterdheid en wat doet Rotary Nederland daaraan?

Door hier te klikken krijgt u daarover een presentatie te zien.