Overzicht activiteiten clubjaar 2016/2017

Beknopt overzicht van activiteiten en evenementen in clubjaar 2016/2017.

30/08/2016
Officiële opening clubjaar 2016/2017

Informele vaartocht van Purmerend naar Alkmaardermeer en terug. Tijdens de vaartocht bracht de kersverse voorzitter Ruud van der Kruijf nog enkele van zijn plannen voor het nieuwe clubjaar onder de aandacht. En er werd druk gebruik gemaakt van het door Spijkerman aan boord gebrachte eten en drinken.

13/09/2016
Eerste bijeenkomst nieuwe locatie

M.i.v. clubjaar 2016/2017 worden de bijeenkomsten gehouden in Grand Café Heel Europa, onderdeel van de Prinsenstichting. Daarmee ondersteunt de club de ambitie dat ook mensen met een verstandelijke beperking een zinvol leven hebben, waarin zij zich gelukkig en gewaardeerd voelen.

27/09/2016
Bedrijfsbezoek Amsterdam ArenA

Groepstour door het stadion van Ajax. In de kleedkamer werden selfies genomen op de stoel van de favoriete spelers en in de perskamer speelde men voor Peter Bosz. Ook werd de Gallery of Fame aangedaan; de Ajax schatkamer waar alle bekers, prijzen en mooie Ajax historie te bewonderen zijn.

01/10/2016
Inspiratiedag Oog voor Jeugd

In de Cultuurkoepel Heiloo gaven tijdens de districtsconferentie van D1580 zo’n 20 organisaties een indrukwekkende line-up van tal van jeugdinitiatieven in Noord-Holland. Doel: Rotaryclubs inspireren deze initiatieven te omarmen. Frits Boddeman presenteerde er het Rotary Vlielandkamp.

01/10/2016
Spellenochtend Novawhere

Geen foto beschikbaar

Het is inmiddels traditie dat clubleden en enkele van hun kinderen de bewoners van verzorgingshuis Novawhere zo af en toe een gezellige zaterdagochtend bezorgen. De bewoners werden opgehaald uit hun kamer, deden mee aan diverse spelletjes en werden daarna weer netjes teruggebracht.

19/10/2016
Kabelbaan Kinderparadijs geopend

In het Kinderparadijs is de nieuwe kabelbaan feestelijk in gebruik genomen. De kabelbaan is dankzij een financiële bijdrage van onze club tot stand gekomen. Aan clublid Carola de Ruijter de eer om het eerste ritje in de kabelbaan naar de overkant te maken.

04/11/2016 t/m 06/11/2016
Fellowshipweekend Woudenberg

Het fellowshipweekend bracht ons dit jaar naar Woudenberg. Daar namen we onze intrek in de woonboerderij Hofstede Hooybroeck. Behalve plezier maken en ontspannen, werden de handen uit de mouwen gestoken bij de ‘buren’, woonzorgboerderij Moriahoeve.

09/12/2016
Kerstpakkettenactie

Dit jaar zijn ruim tweehonderd kerstpakketten uitgedeeld door de Rotaryclubs Purmerend-Weidevenne en Purmerend. De pakketten werden door de leden van beide clubs ingepakt. Daarna zijn ze weggebracht naar de opgegeven adressen.

10/01/2017
Nieuwjaarsbijeenkomst

Informele spellenavond met iBorrel & Battle (gespeeld op de iPad, hoe kan het anders?). Uitgebreid buffet met Hollandse winterkost en last but not least uitreiking van de wisseltroffee aan Johan Slot die dit jaar de titel ‘club Rotarian van het jaar’ mag voeren voor zijn bijzondere verdiensten.

15/01/2017
Uitje voor Zuidlandbewoners

Dankzij de enthousiaste medewerking van Miep Boerkamp, directeur van theater de Purmaryn, was het voor RC Purmerend-Weidevenne weer mogelijk - evenals vorig jaar - tien bewoners van verzorgingshuis Zuidland mee te nemen voor een middag muziek.

09/04/2017
Deelname Waterlandse Cookout

Tijdens de tweede editie van dit door onze moederclub georganiseerde evenement, viel onze club in de prijzen met ‘The most delicious cactus on Earth’, een chocoladedessert van chocoladecake in een terracotta potje met daarbovenop gekleurde cream cheese. En een erbovenop geplaatste aardbei speelde voor cactus...

08/05/2017 t/m 11/05/2017
Rolstoelvierdaagse 2017

Clubleden van RC Purmerend-Weidevenne gaven, evenals veel andere vrijwilligers, letterlijk een duwtje in de rug tijdens de door Zorgcirkel Novawhere georganiseerde rolstoelvierdaagse.

21/05/2017
Heel Purmerend Bakt 2017

De eerste editie van dit door RC Purmerend-Weidevenne in het grandcafé Heel Europa georganiseerde evenement verliep succesvol. Met veel publiek en deelnemers en een hoge opbrengst. Het doel, een elektrische bakfiets voor de Prinsenstichting, werd gehaald.

10/06/2017
RaboFietsSponsortocht

Clubleden fietsten een bedrag van €250,- bij elkaar in de grote RaboFietsSponsortocht. De tocht van ongeveer 35 km voerde door de prachtige omgeving van polder De Beemster. De bestemming van het bedrag was natuurlijk het goede doel.

2016/2017
Organisatie/coördinatie Vlielandkamp 2017

Actieve bijdrage aan de organisatie en coördinatie van het Rotary Vlielandkamp. Een landelijk initiatief waardoor jaarlijks honderd kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar, die zonder het kamp niet op vakantie zouden kunnen, meegaan naar het eiland Vlieland voor een onvergetelijke 10-daagse vakantie.

20/06/2017
Zuidland ‘Vier de zomer’

Meer dan dertig bewoners werden door leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne getrakteerd op een rolstoelavondwandeling door Purmerend met koffie en appeltaart toe.

01/07/2017
Rotary Summercamp

Op stap in Amsterdam met de Summercamp kids: 16 teeners van verschillende nationaliteiten. Afkomstig uit o.a. Houston, Moskou, Hongkong en Istanbul. Een aantal van hen logeerden gedurende een week bij clubleden thuis.

07/07/2017
Bestuurswissel

Als laatste activiteit in het clubjaar 2016/2017 was er de bestuursoverdracht. Tijdens een gezellige barbecue werd de voorzittershamer door Ruud van der Kruijf overgedragen aan Suzanne Rozema.