Overzicht activiteiten clubjaar 2017/2018

Beknopt overzicht van activiteiten en evenementen in clubjaar 2017/2018.

05/09/2017
Officiële opening clubjaar 2017/2018

Het clubjaar werd geopend met een smakelijke barbecue bij Landwater Events in Monnickendam. Voorzitter Suzanne Rozema, heette de aanwezigen welkom en benadrukte het informele karakter van deze eerste bijeenkomst na de zomerbreak. Maar ook haar strategie voor het komende jaar werd nog even toegelicht.

26/09/2017
Herfstwandeling Zuidlandbewoners

Op de grens tussen zomer en herfst konden 34 bewoners van zorgcomplex Zuidland van de natuur en een prachtige zonsondergang genieten. Ze werden  door leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne meegenomen voor een rolstoelavondwandeling door de landerijen rond Purmerend...

03/11/2017 t/m 5/11/2017
Fellowshipweekend Texel

Het traditionele fellowshipweekend voerde ons naar Texel. Er werd een TukTuk rally verreden en een rondleiding gevolgd bij Texelse Bierbrouwerij. In Theater & Restaurant De Toegift werd van een diner annex theatervoorstelling genoten. Tenslotte werd het schipbreuk- en juttersmuseum Flora bezocht.

12/12/2017
Kerstdiner

Ploeterend door ijs en sneeuw kwamen veel clubleden, veelal vergezeld door partner, genieten van een sterrenmaaltijd in kerstsfeer bij Hotel Restaurant De Posthoorn in Monnickendam. De wisseltrofee voor ‘club Rotarian van het jaar’ werd uitgereikt aan Marco Bijl.

15/12/2017
Kerstpakkettenactie

Onze club heeft, samen met de Rotaryclubs Purmerend en Purmerend-Polderland ruim 300 kerstpakketten ingepakt. Deze worden vóór de Kerst door de clubleden bij mensen bezorgd die het nodig hebben of een steuntje in de rug kunnen gebruiken in deze dagen.

30/01/2018
Bedrijfsbezoek Gemeente Purmerend

Ontvangst in de raadszaal en een exclusieve rondleiding door het Stadhuis met uitgebreide toelichting op ‘Het Nieuwe Werken’. Presentatie van de nieuwbouwplannen in de binnenstad en de ontwikkeling van Purmerend tot het jaar 2040.

2017/2018
Project Malawi

Financiële steun aan onderzoeksproject in Malawi uitgevoerd door Wieger Voskuil, kinderarts in het AMC. Het doel van dit onderzoek is om te kijken of een elektronische neus (eNose) de conditie van ernstig ondervoede kinderen met een verhoogde kans op sterfte kan 'ruiken' en zo de overlevingskansen van o.a. HIV patiëntjes kan verbeteren.

15/04/2018
Smaak van Waterland

Met 15 andere deelnemers wedijverde de club om het meest verkopende culinaire gerecht te maken tijdens dit door Rotaryclub Purmerend-Polderland georganiseerde evenement. Het resulteerde in het winnen van de eerste prijs. De opbrengst kwam ten goede aan Special Forces Purmerend.

23/04/2018
Tongen in Purmerend

Clubleden hielpen een handje bij o.a. de logistiek van dit door Stichting Vrienden voor Purmerend georganiseerde evenement. Ruim vierhonderd kwetsbare en eenzame inwoners werden in verschillende horecagelegenheden getrakteerd op ‘onbeperkt’ tong eten.

2017/2018
Organisatie/coördinatie Vlielandkamp 2018

Actieve bijdrage aan de organisatie en coördinatie van het Rotary Vlielandkamp. Een landelijk initiatief waardoor jaarlijks honderd kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar, die zonder het kamp niet op vakantie zouden kunnen, meegaan naar het eiland Vlieland voor een onvergetelijke 10-daagse vakantie.

28/05/2018 t/m 31/05/2018
Rolstoelavondvierdaagse Novawhere

Clubleden hielpen, evenals veel andere vrijwilligers, duwen tijdens de door Zorgcirkel Novawhere georganiseerde rolstoelvierdaagse. Onweersdreiging zorgde ervoor dat de activiteit tot twee avonden moest worden beperkt.

12/06/2018
Bedrijfsbezoek Tweede Kamer

Privé rondleiding door gebouwen van de Tweede Kamer en bezoek aan de historische kamerbibliotheek (de Handelingenkamer). Ontmoeting in de fractiekamer VVD met kamerlid Remco Dijkstra (verkeer en vervoer over weg, water, scheepvaart en luchtvaart).

19/06/2018
Zuidland ‘Vier de zomer’

Clubleden trakteerden, met hulp van leden van RC Purmerend, meer dan 40 rolstoelgebonden Zuidlandbewoners op een avondwandeling door het Groengebied Purmerland. Onderweg werd gestopt voor een drankje en teruggekomen in het zorgcomplex stond koffie met appeltaart klaar.

03/07/2018
Bestuurswissel

De gebruikelijke bestuurswissel betrof dit jaar alleen wisseling van voorzitter. Opgeluisterd met een barbecue nam Frank van Batenburg 3 juli 2018 het stokje over van Suzanne Rozema. Bijzonder is dat Frank van Batenburg dit jaar de functie van zowel voorzitter als inkomend voorzitter op zich neemt.

04/08/2018
Pride Amsterdam

Deelname aan de Canalparade op initiatief van RC Jacobswoude (Leimuiden e.o.) en in samenwerking met de RC Eckernförde-Dänischer Wohld (Kiel, Duitsland). Doel: het onderstrepen van de noodzaak tot acceptatie van diversiteit tussen mensen, in het bijzonder ten aanzien van de LHGBTI-community.