Energieke start van clubjaar 2024/2025

Tekst Frits Boddeman | Foto's Gerie Heijerman | 03/09/2024

Op onze eerste clubavond na de zomerstop ontmoetten we elkaar bij Tennis & Padel vereniging Elckerlyk. Het leek er verdacht veel op dat het bestuur wilde testen of wij in de zomer voldoende waren opgeladen om weer een energiek Rotary jaar aan te kunnen.

Het jaar begon daarom met een padel clinic. Voor de één was het de allereerste kennismaking met deze racketsport, de ander had al eerder een balletje geslagen. In tegenstelling tot bij tennissen kan bij padellen de bal, via de wanden en hekken die de baan omgeven, van voren of van achteren of van opzij komen... Dat was even wennen voor de tennissers onder ons. Ogen in je nek hebben lijkt bijna een onmisbare eigenschap bij deze sport. Maar onder de bezielende leiding van twee instructeurs van padelschool PotjePadel leerden we de fijne kneepjes en kon iedereen aan het einde van de clinic een wedstrijdje spelen.