Kerstmannen (m/v) renden door Purmerend

Frits Boddeman | 20/12/2014

Op zaterdag 20 december 2014 kleurden 150 rennende kerstmannen (m/v) het straatbeeld van Purmerend rood. Ze deden mee aan de Rotary SantaRun. Tussen het winkelend publiek baanden ze zich een weg van start naar finish op de Koemarkt. Het was voor het derde achtereenvolgende jaar dat deze run gehouden werd in Purmerend.

De regionaal samenwerkende Rotaryclubs, Purmerend, Purmerend-Waterland, Monnickendam, Purmerend-Polderland, Purmerend-Weidevenne en Landsmeer namen als vanouds de organisatie van de run voor hun rekening. Daarbij werden zij financieel gesteund door sponsoren, o.a. Rabobank Waterland e.o. en Rodi Media. De opbrengst gaat dit jaar naar de Stichting Vrienden van het Waterlandziekenhuis.

De SantaRun is geen hardloopwedstrijd maar meer een ‘fun run/walk’. Enthousiaste lopers en wandelaars en een enkele hond liepen het parcours van 3 km, gekleed in het rood-witte pak van de Kerstman, dat zij bij de inschrijving ontvingen. Vóór de start op de Koemarkt was er een warming-up, verzorgd door Bijman Sport en Therapie.