Lentekriebels...

Marco Bijl/Karin Massar | 30/05/2016

Zondag 29 mei 2016 heeft onze club in samenwerking met Miep Boerkamp van Theater de Purmaryn, tien cliënten van verzorgingshuis Zuidland (Weidevenne) een prachtige middag bezorgd. Na contact met Miep bestond de mogelijkheid om tien mensen die slecht ter been waren - waaronder 4 rolstoel gebonden bewoners - in de gelegenheid te stellen om de matineevoorstelling ‘Lentekriebels’ bij te wonen.

Ernst Daniel Smid, Anne-Mieke Ruijten en Laura Engel zongen samen met een 24-mens sterk koor én het orkest van Max Smeets klassiekers uit de musical-, film- en cabaretwereld. Van ‘Tulpen uit Amsterdam’ naar Vivaldi, ‘Love Story’ en ‘The Phantom of the Opera’. Het meegekomen koor zong hits van Queen en ELO.

Samen met Esther en drie vrijwilligsters van de activiteiten-begeleiding van Zuidland, twee dochters van  cliënten én  de ouders van Karin hebben we het vervoer van en naar het theater geregeld, de begeleiding verzorgd én de genodigden van een kopje koffie vooraf en drankje in de pauze voorzien. Tot verrassing van iedereen werd er na afloop in de foyer van de Purmaryn ook nog een groepsfoto met de drie solisten gemaakt.

Woorden als “prachtige middag”, “lang geleden dat ik dit heb mogen meemaken” en de tranen van geluk van Henk tijdens de voorstelling maakten het ook voor ons een ‘bijzondere’ middag.