Rotary WandelWeekend 2024

Vrijdagochtend 4 oktober 2024.... afgesproken bij Has in Leidschenveen, samen met Martijn, Maurice et moi.

Ook dit jaar zijn wij weer het Ardennen Offensief aka de Kwartiermakers. Het belooft een bijzonder weekend te worden. al was het alleen al omdat Maurice zijn 60e verjaardag met ons viert. Dus... eerst even een taartje op zijn gezondheid! En dan snel op pad; eerst het bestelde vlees ophalen in Zevenhuizen en dan door naar Remouchamps Supercharger om de Tesla (en onszelf) op te laden.

Liep toch even anders. Het bestelde vlees lag niet klaar én we waren de salades bij Has thuis vergeten... Wij terug en onderweg bedacht dat we dan maar vlees bij de Sligro moesten kopen. Dat bleek een juiste beslissing.
Vakslager Martin kwam ons te hulp en maakte zich onsterfbaar!

Nu als de racekever naar ons oplaadpunt, de reis verliep eigenlijk wel voorspoedig. Via Antwerpen richting Luik en Remouchamps. Opladen, inpilsen en doorrr.

Ons onderkomen voor het weekend bevond (en bevindt zich nog steeds) in Grandhan, nabij Durbuy en draagt de geweldige naam van 'De Rijzende Zon', een prima uitvalsplek waar geen blind paard schade kan doen.

De rest van de boodschappen doen we traditiegetrouw in Barvaux. Twee flinke winkelwagens vol met van alles. Eten, wijn, bier, chips, koffie, kaas etc etc.

Gaande weg druppelde de fellows binnen. Rond 20:00 uur aan de spareribs, wijn en bier. Om 22:00 uur waren we compleet... 19 fellows én Otje (de reuzentekkel van Lisette).
Na het eten met zn allen aan de Bingo!! Voor de meeste erg lang geleden, maar eerlijk is eerlijk.. moeilijk is het niet :-) De prijzen logen er niet om, maar het gaat iets te ver om ze hier te benoemen.

Wat de oorzaak nu precies was weten we niet, maar juist toen het echt gezellig werd viel in heel de Ardennen de stroom uit! Maar goed, daar laten wij ons natuurlijk niet door van de wijs brengen. Na 1,5 uur in het donker werkte alles weer. Het bleef nog lang gezellig en om 03:00 uur deed ik het licht uit. Moesten nog wel een beetje slapen, immers om 08:30 uur met Gert naar de bakker en om 10:00 uur gereed voor onze eerste wandeltocht!

Zaterdagochtend, buiten trekt langzaam de mist op en belooft het een prachtige dag te worden. Samen ontbijten is altijd een feestje: Guten Morgen, Guten Morgen, Guten Morgen Sonneschein! Om 10:00 uur iedereen gereed voor een wandeling direct vanuit ons verlijf. Een ronde van ruim 15 km door velden en bossen... dan besef je eigenlijk pas hoe mooi de Ardennen zijn. De foto's spreken voor zich.

Zo'n 750 meter voor ons huis bevindt zich een prima locatie/terras voor een welverdiende borrel... Le Passarelle! Met een lekker warm zonnetje en zelfs Hollandse bitterballen, was het daar goed toeven.

Eenmaal thuis kon een ieder zich even schoonspoelen om vervolgens met elkaar te genieten van een legendarische Gourmetavond, Met 19 personen gourmetten betekent al snel 4 gourmetsets en dat is ook iets waar het Belgische stroomnet niet op berekend is ;-) Diverse malen klapte de stoppen eruit (nu alleen bij ons) en zaten we in het donder. Geen punt, daar zijn we Rotarians voor... we kennen altijd wel iemand in ons netwerk! Met Gert en Sander zaten we (meestal) snel weer in het licht!

Moe en voldaan vertrok een ieder rustig naar haar/zijn bed... om 01:00 uur deden we het licht uit.

Ook op zondag is de warme bakker geopend en Gert en ik stonden om 08:30 alweer in de rij voor verse croissants! Vandaag een wandeling van ruim 10 km, ook weer direct vanuit ons huis (ideaal).

Onderweg nog een klein akkefietje met Otje en Lisette... die werden aangevallen door een loslopende witte wolf. Met gevaar voor eigen leven trapte Lisette het witte moster tegen het asfalt. Hiermee blesserde ze wel haar linkerbeen en dat is lastig als je nog een eind moet wandelen. Maar met de juiste bewoording wisten we Lisette weer in beweging te krijgen en hebben we haar verder niet mee gehoord. En met Otje ging het ook goed.

Na een kilometer of 3 werd ons wandelpad geblokkeerd door rood/witte afzetband. We konden niet verder... of beter we mochten niet verder. Er werd namelijk gejaagd en met Otje bij ons leek het ons niet verstandig om door te lopen :-) Creatief als we zijn hebben we vervolgens een alternatieve route genomen. Zo creatief dat we zelfs tijd overhielden en nogmaals op bezoek konden bij Le Passarelle! Heerlijk met elkaar nog even buiten in de zon met een lekker bakkie koffie.

Rond 13:00 uur waren we weer terug op ons honk. De koffers werden weer ingeruimd, het huis gekuist en de auto's ingeladen. Afscheid van elkaar en rond 15:00 uur leverde ik de sleutel weer in bij de huisbaas!

Het waren weer twee fantastische dagen!