ยฉ 2024 Rotary in Nederland.

Désirée Meijers over Waarom Rotary

๐——รฉ๐˜€๐—ถ๐—ฟรฉ๐—ฒ ๐— ๐—ฒ๐—ถ๐—ท๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ ๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ช๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ผ๐—บ ๐—ฅ๐—ผ๐˜๐—ฎ๐—ฟ๐˜†.

๐˜š๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฅ ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฅ๐˜ณ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฏ.

Vraag een doorsnee Rotarian waarom hij lid is van deze internationale community en het antwoord laat een grote maatschappelijke betrokkenheid zien. Want dat is waar Rotary voor staat. Ik denk dat om te mantelzorgen, een (sport)vereniging te ondersteunen of stille eenzaamheid te verlichten, je niet per se lid hoeft te zijn van Rotary. Dat kan ook op persoonlijke titel. Waarom ik dan lid ben van de Rotary? Als alleenwonende vind ik het plezierig om tweewekelijks met gelijkgestemden uit allerlei disciplines -tijdens een meestal interessant programma- een maaltijd te nuttigen en een goed glas wijn te drinken. Dat we en passant veel goeds doen, ouderen een gezellige middag bezorgen of een dagje naar het strand gaan met kinderen van minder draagkrachtige ouders, is voor mij een aardige bijkomstigheid.