xx

Voedselbank kan rekenen op Rotary

Voor de Voedselbank zijn leden van Rotaryclub Roosendaal op zoek gegaan naar sponsors die tal van artikelen beschikbaar wilden stellen. Zo konden grote hoeveelheden shampoo, doucheschuim, eieren, frites, thee en afwasmiddel worden overhandigd. Bij de Plus in het wijkwinkelcentrum in Tolberg werden klanten gevraagd om een artikel voor de Voedselbank te doneren. Het resultaat was een vloot van winkelwagentjes voor allerlei spullen die de mensen die op de Voedselbank zijn aangewezen zich normaal gesproken niet kunnen permitteren, maar die wel belangrijk zijn voor de gezondheid en de hygiëne.

Het aantal mensen dat gebruik moet maken van deze voorziening is sinds eind 2021 met de helft toegenomen. Manager Arie Moerman van de Voedselbank vertrouwde de met volgeladen auto’s af en aan rijdende Rotaryleden toe dat hij nog nooit eerder zo’n succesvolle actie heeft meegemaakt.