Voortgang project Mumbai

auteur Paul Vogels, mei 2012

Renovatie Dongri centre voltooid

Het gezamenlijke project ‘Building a future for Mumbai’s streetchildren’ van de Rotaryclubs Bombai Mid-Town, SintPietersLeeuw en Sassenheim heeft met de heropening van het gerenoveerde Dongri centre op 21 februari een grote stap voorwaarts gezet. Op die dag werd in bijzijn van Luc Meys en Octave Coussement het lint doorgeknipt van de toegang tot het eerste van de drie te renoveren opvangcenters Dongri, Girgaum Chowpatty en Kalyan. De laatste twee en twintig jaar heeft de Salaam Baalak Trust duizenden straatkinderen van de straat geholpen met onderdak, onderwijs en levensonderhoud. Luc en Octave zullen tijdens de avondbijeenkomst met partners op dinsdag 3 juli hun verhaal over het Mumbai project met veel foto’s houden. Wij rekenen op een grote opkomst.

Straatkinderen bijna onder dak

In Mumbai zijn de eerste renovatie werkzaamheden aan de drie ‘day care centers’ van de Salaam Baalak Trust (SBT) voor de opvang van straatkinderen begonnen. Namens Rotary St. PietersLeeuw en Sassenheim was Luc Meys bij de aftrap van de renovaties aanwezig. Naar verwachting zullen deze reparaties en renovaties eind december zijn afgerond. Vervolgens komt in de loop van januari het bestelde meubilair, het onderwijsmateriaal, de computers en andere benodigde spullen.

In de tussentijd beginnen de Çareer Courses –voortgezet onderwijs - voor 18 tot 22 jarigen die al enkele jaren in het project hebben meegelopen. Zij worden met name getraind voor ‘Hospitality and Restaurant’ sector en Confectie-industrie. Het zijn onder andere leden van de Inner Wheel Club van Bombay Mid Town die onderwijs geven.

Dankzij dit gezamenlijke project van de drie Rotary clubs: Bombay Mid Town, St Pieters Leeuw en Sassenheim , gesteund met een Global Grant van de Rotary Foundation, kunnen straks weer elk jaar meer dan 500 straatkinderen door opvang en onderwijs een kans krijgen op een fatsoenlijk leven met werk en een dak boven hun hoofd.