Preventie van ernstig hersenletsel

Neuroloog-intensivist Marcel Ariës

Rotary Schaijk – Land van Ravenstein presenteert:

Lezing door neuroloog Marcel Ariës over ernstig hersenletsel: Inspirerende verhalen en actuele discussies over preventie en herstel van en na een fietsongeval.

Een actueel thema, voor zowel recreatieve fietsers als topsporters, met steeds populairder wordende e-bikes, fatbikes en valpartijen tijdens grote fietsevenementen. Hoe verloopt een herstelproces en wat kunnen we doen om ongelukken te vermijden? Aan de hand van het verhaal van de jonge Stig Broeckx, een Vlaamse topwielrenner aan het begin van zijn carrière, vertelt Ariës over de werking van de hersenen, de revalidatie en de impact op de omgeving van de patiënt.

Datum: 10 september 2024
Tijd: 19:00 - 21:00 uur
Locatie: SMAAK!, Runstraat 67 in Schaijk

Toegang is gratis, aanmelden via deze link