Koningslunch voor hospitaal Makiungu

Help ons moeders en kinderen helpen

Al een aantal jaren lang zet clublid en oud-gynaecoloog Gerard van der Leij zich in voor het Makiungu hospitaal in Tanzania. In dit hospitaal komen vrouwen van heinde en verre om te bevallen. Met de steun van onder andere Gerard en zijn stichting Makiungu is bevallen in dit hospitaal de afgelopen jaren steeds een stukje veiliger geworden. Dat deze problematiek Gerard aan het hart gaat, is niet vreemd. Jarenlang begeleidde hij bevallingen in het ziekenhuis in Schiedam. Veel Schiedammers zagen mede dankzij hem het levenslicht.

De moeder- en kindzorg is in Makiungu in de loop der jaren sterk ontwikkeld en gegroeid en zal nog verder groeien. Vier jaar geleden vonden er hier 1200 bevalling per jaar plaats, nu al ruim twee keer zoveel.
De preventieve gezondheidszorg gaat steeds meer naar de dorpen toe.
De huidige buitenpoliklinieken raken overbelast en binnenkort is één auto niet genoeg meer
om het personeel, de vaccins en administratie te vervoeren..
Een grote wens is: het starten van klinieken voor moeder- en kindzorg op meer plaatsen
zodat meer zwangere vrouwen en meer baby's en peuters gecontroleerd kunnen worden.
Nu kan dat niet door het tekort aan transportmogelijkheden.
Hiervoor is een extra auto nodig. Rotaryclub Schiedam zet zich er dit jaar voor in om dit doel te bereiken.

De Rotary Schiedam organiseert daarom op zaterdag 26 april 2014 een KONINGSLUNCH in het pand van PopUpTv aan de Hoogstraat 85 in Schiedam. De opbrengst van deze lunch wordt aangewend om een bijdrage te leveren aan de aanschaf van dit vervoermiddel voor het Schiedamse Rotaryproject in Makiungu. Help ons mee om moeders en kinderen in Tanzania te helpen en meer kinderen een veilige start te geven.

Kijk ook op http://youtu.be/3GtkoXCvOUw

Deelname kost €25,- per persoon. Inloop vanaf 13.00 uur, de lunch start om 13.30 uur. Inschrijven kan tot 22 april 2014 via Wim van der Eijk, 010 470 11 30 of wim@vandereijk.net.
Betaling vooraf op rekening van Rotary Club Schiedam IBAN NL81 ABNA 0479469229, o.v.v. Deelname Koningslunch, aantal deelnemers, naam deelnemer.