Vocational naar 2 melkveebedrijven

Vocational duurzaamheid op de boerderij

Afbeelding met kleding, gebouw, schuur, vee

Automatisch gegenereerde beschrijving

"Op vocational" noemen ze dat bij Rotary. Of in normaal Nederlands: op een bedrijfsbezoek. Leden van Rotary Schoonhoven lieten zich vandaag bijpraten binnen het thema duurzaamheid op de boerderij. Bedrijven in onze achtertuin die we nauwelijks blijken te kennen.

Kaasboerderij Verweij en Apud nos Domi (fam. Bogaard) zijn twee melkveehouderijen in Polsbroek (in het Groene Hart) op ca. 200 meter afstand van elkaar. De een melkt ruim 450 koeien met veel energetische investeringen, het andere bedrijf is biologisch met een recreatieve tak. In twee groepen zijn de bedrijven bezocht en bekeken, waarna we met elkaar de verschillende manieren waarop duurzaamheid wordt toegepast konden bespreken.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Boeren doen het gewoon: agrarisch natuurbeheer (weidevogels, bloemrijke slootkanten), (heel veel) zonnepanelen (eigen stroom), een (mest-) monovergister (elektriciteitsopwekking en warmte), robot-gestuurd voeren (geen voerverspilling), een meststripper (maak uw eigen kunstmest), biologische bedrijfsvoering, plattelandsverbreding, warmtewiselaars, etc.

Kan een afbeelding zijn van ‎de tekst '‎BEM-VINDO WILLKOMMEN WILLKOMMEN LKOMMEN WELCOME GREENESTFARM.COM BIENVENUE BIENVENUE הבאים ברוכים BIENVENIDA Ao6po noжaлoBaTb‎'‎

Afbeelding met hemel, buitenshuis, kleding, person

Automatisch gegenereerde beschrijving