xx

End Plastic Soup

Helpers bedankt, we hebben het weer gefixt!

Afbeelding met buitenshuis, plant, kleding, groep

Automatisch gegenereerde beschrijving

Zaterdag 1 juni 2024 was de wereldwijde editie van de End Plastic Soup Action Day. Samen met de Scouting Olivier van Noort II uit Schoonhoven, de Gemeente Krimpenerwaard en Krimpenerwaard Schoon, zwerfvuil ruimen is er vuil geraapt in de vijver van het Springerpark, de rivier de Vlist en de straten van Schoonhoven.

Krimpenerwaard Schoon, in de persoon van Simone Abel heeft gezorgd voor de materialen en ook twee zakken met vuil gevuld! Mede dankzij de geweldige leiding van de scouting Olivier van Noort hebben we een globaal overzicht kunnen maken van wat we nu eigenlijk op zo’n dag aan rotzooi opruimen. Aan de hand van een formulier hebben de junioren en de welpen van de scouting aangekruist waaruit en in welke hoeveelheden het opgehaalde vuil bestaat.

Ook de aanwezige rotarians, sommigen met enthousiaste kleinkinderen, hebben dit zo goed mogelijk gedaan. De “buit” bedroeg zo’n 20 zakken vuil met plus minus:

316 stuks      Plastic

544 stuks      Peuken (waarschijnlijk veel meer..)

93 stuks        Blikjes

94 stuks        Glas

133 stuks      Karton/papier

77 stuks        Voedselresten

In de categorie overig hebben we nog bierdoppen 32, aardewerk 5, snoepwikkels 37, plastic strips/tyrips 25, pennen 8, handschoen 1, kapotte zonnebril en tot slot nog veel ondefinieerbare troep.

Afbeelding met buitenshuis, gras, plant, weg

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buitenshuis, gras, plant, boom

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buitenshuis, kleding, boom, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Na afloop werden we allen bij Brasserie Springer getrakteerd op limonade, koffie met lekkers en chips.

Al met al een goede besteding van deze vierde End Plastic Soup Action Day van Rotary Schoonhoven met medewerking van de scouting, Krimpenerwaard Schoon en de gemeente Krimpenerwaard die ook voor de afvoer van het vuil zorgt.

Tot volgend jaar, de eerste zaterdag van juni. Zet ‘m maar vast in de agenda!!