Moerasdraak
Knilles op den mert

Verbeeldingskracht

RC 's-Hertogenbosch

Onze moederclub is Rotary Nijmegen. De charteruitreiking vond plaats op 10 maart 1953. Ons Clubnummer is 302 (district 1550).

De wekelijkse bijeenkomsten zijn op woensdagen om 18.00 uur (Aperitief vanaf 17.30 uur) en vinden plaats in restaurant Pilkington's; Torenstraat 5 te 's-Hertogenbosch.

Onze club is verbonden aan Stichting Fonds Rotaryclub 's-Hertogenbosch. Deze ANBI stichting stelt zich ten doel dmv financiële ondersteuning de belangen te behartigen van personen, groepen van personen en instellingen, die werkzaam zijn op sociaal, cultureel en/of charitatief gebied in de samenleving.

Service projecten

Rotary club 's-Hertogenbosch heeft service projecten hoog in het vaandel staan. We halen niet alleen geld op voor de service projecten, maar steken bij voorkeur ook zelf graag de handen uit de mouwen. Bijvoorbeeld: een kerstdozenactie voor members van Quiet, zwemmen met Swim to Fight Cancer, symposium/ diner en veiling tbv ALS en Wandelen voor Water.

Van de voorzitter

Door verbeeldingskracht zijn we in staat om ons iets voor te stellen dat er nog niet is, en daar met ons gedrag op in te spelen. Verbeeldingskracht helpt ons ook om ons te kunnen inleven in een ander en van perspectief te wisselen, waardoor onze empathie vergroot wordt. Met verbeeldingskracht kunnen we méér dan we denken, vergroten we onze wereld, staan we open voor anderen en voeden we onze hoop en vertrouwen. Zo kunnen we invulling geven aan de dienstbaarheid aan anderen die Rotary van ons vraagt.

Erica Scheenstra

supported by Kenniscentrum Filantropie