Stichting Community Service Rotaryclub Sliedrecht e.o.

RSIN: 815521364

Hoofdlijnen van het beleidsplan

Community service is het dienen van de – plaatselijke – gemeenschap, zowel persoonlijk als door de club. Zowel financieel als door eigen activiteit. Eventueel in samenwerking met bestaande organisaties (regio RC ’s, Lions, serviceclubs, andersoortige organisaties). Community richt zich voornamelijk op de clubregio, maar heeft ook oog voor nationale en internationale ondersteuning of projecten.

De community commissie heeft naast het organiseren van activiteiten/projecten als belangrijkste taak het initiëren van inkomsten vanuit activiteiten en fondsenwerving.

De community inkomsten bestaan tevens o.m. uit:

• Organiseren van activiteiten t.b.v. fondsenwerving;
  • De digitale baggeremmerbijdrage van de leden;
  • Giften die leden of hun partners doen naar aanleiding van verjaardagen of andere belangrijke gebeurtenissen;
  • Speciale aandacht wordt besteed aan de mogelijkheid van het verkrijgen van bijdragen van de Rotary Foundation en bijdragen vanuit het district.

De community commissie doet voorstellen over de besteding van de beschikbare gelden, waarbij de volgende richtlijnen aangehouden worden:

• Activiteiten ter bevordering van het welzijn van mensen;
  • Minder bekende organisaties dienen hun financiële soliditeit aan te kunnen tonen;
  • Er worden geen structurele bestedingen, exploitatiekosten, ondersteund. Dit laat overigens onverlet, dat het mogelijk is bepaalde projecten voor enkele jaren te steunen;
  • Een reservering van € 20.000 voor calamiteiten.

De bestuurders van de Stichting zetten zich vrijwillig in en krijgen hiervoor geen beloning.