Tandarts Symposium 2024
Bijeenkomst locatie
De Olifant

Rotaryclub Stichtse Vecht

Leerzame mislukkingen in de mondzorg

Tandarts Symposium 2024 "Leerzame mislukkingen in de mondzorg"

Op 15 maart 2024 vond er een Tandarts Symposium 'Leerzame mislukkingen in de mondzorg' plaats. Dit symposium was mede georganiseerd door Rotaryclub Stichtse Vecht.

De opbrengst van dit symposium komt ten goede aan de Stichting Vecht voor Kinderen.

Goede doelen

Stichting Vecht voor Kinderen steunt ook in 2024 goede doelen

Rotaryclub Stichtse Vecht heeft in 2024 via Stichting Vecht voor Kinderen weer een steun in de rug gegeven aan een paar belangrijke kindgerelateerde goede doelen.

Destro Sportdag: Eén keer per jaar hebben we een dag die volledig in het teken staat van glimmende ogen, rode wangen van opwinding en heel veel plezier en dus een dag waar de vaste DESTO-sportactiviteiten op Sportpark De Vryheit even niet belangrijk zijn. Een dag speciaal voor verstandelijke gehandicapten uit de regio Utrecht. Organisatorisch ieder jaar weer een enorme prestatie van bijna 150 vrijwilligers die met sport en spel zo’n 400 tot 450 gasten een onvergetelijke dag bezorgen! Sinds de eerste DESTO speldag in 1981 is de speldag een fenomeen geworden in Utrecht waar iedereen ieder jaar weer naar uitkijkt. Het is een hartverwarmend hoogtepunt in ieder verenigingsjaar.

Elk jaar is er een ‘ander’ thema. Zo hebben we de thema’s als Circus, Holland, Popsterren, Koninklijk Huis, Beroepen, etc. al gehad. Het thema komt terug in de spelletjes, de buttons die je als deelnemer krijgt, in de muziek, natuurlijk in de groepsnamen en ook met de aankleding laten we het thema terugkeren.

De 43e editie van de DESTO Speldag vindt plaats op zaterdag 8 juni 2024.

Virtual wall voor patienten met zaadbalkanker! Team, WKZ Utrecht: Zaadbalkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder jonge mannen. Beweging tijdens de behandeling met chemotherapie voor patiënten met zaadbalkanker is erg belangrijk om complicaties op korte en lange termijn te voorkomen. Omdat patiënten de afdeling tijdens de chemotherapie niet mogen verlaten zijn zij overgelaten aan een saai rondje wandelen over de gang. Dit “rondje" zouden we graag aantrekkelijker willen maken met een interactieve virtual wall zodat deze jonge jongens gestimuleerd worden meer te bewegen en daarmee complicaties op korte en lange termijn voorkomen kunnen worden.

Stichting Eco-Trust: De Nederlandse Stichting Eco-Trust is een kleinschalig particulier initiatief dat een hechte, prettige en betrouwbare samenwerkingsrelatie heeft met het ecologisch kinderproject “Trust India” in zuid India.

Het kinderproject van Eco-Trust is gericht op de zorg voor het kind zelf. De zorg dat kinderen die vrijwel kansarm geboren worden, later kansrijk worden. Waardoor zij met een volle kans op een gelukkig leven aan de Indiase samenleving kunnen worden afgeleverd. Dit is mogelijk door de kinderen onderdak met voeding, kleding en educatie te geven.

Eco-Trust krijgt geen subsidie en is afhankelijk van giften van particulieren en particuliere organisaties. Kleine bedragen kunnen al veel helpen!

Kröller-Müller, een echte Van Gogh?: Hoe herken je een echt meesterwerk van Van Gogh? Hoe gaat een kunstwerk op reis? En wat is eigenlijk een bruikleenovereenkomst? In dit project onderzoeken leerlingen de kunstwerken van Vincent van Gogh.

In dit spiksplinternieuwe project komt het Kröller-Müller Museum bij jou in de klas! Ideaal ter vervanging van een museumbezoek of ter voorbereiding op een bezoek!

Dit project bestaat uit drie delen, vindt plaats voor en op 5 scholen in Stichtse Vecht en is speciaal ontwikkeld voor groep 6, 7 en 8.

Wat is Rotary?

Ontdek Rotary!