Mission

Het doel van Rotary is het aanmoedigen en aankweken van het ideaal van dienstvaardigheid als grondslag van een waardige ondernemingsgeest en in het bijzonder het aanmoedigen en bevorderen van:

1.

Het beter leren kennen van anderen als een gelegenheid tot dienstvaardigheid;

2.

De toepassing van hoge ethische normen in bedrijf en beroep, de erkenning van de waarde van ieders nuttige functie en het waarderen door iedere rotarian van het beroep als middel om de maatschappij te dienen;

3.

De toepassing van het ideaal van dienstvaardigheid door iedere rotarian in het persoonlijk, zakelijk en maatschappelijk leven;

4.

Internationaal begrip, goede onderlinge verstandhouding en vrede door een wereldomvattende kameraadschap van mensen, die werkzaam zijn in een bedrijf of beroep en verenigd zijn in het ideaal van dienstvaardigheid.

Zoals in iedere Rotaryclub vindt dit mission statement zijn uitwerking in een aantal concrete activiteiten, de services:

DE VIER ‘AVENUES OF SERVICE’

gebaseerd op het doel van Rotary, zijn de filosofische hoeksteen en het grondvest van Rotary waarop de activiteit van de club is gebaseerd:

Club Service

Richt zich op het versterken van fellowship en verzekert zich er van dat de club doelmatig functioneert.

Vocational Service

Moedigt rotarians aan anderen te dienen met behulp van hun beroep en hoge ethische normen te betrachten.

Community Service

Beslaat de projecten en activiteiten die de club onderneemt om het leven in de omgeving te verbeteren.

International Service

Omvat acties die ondernomen worden om het humanitaire bereik van Rotary over de wereld uit te breiden en begrip voor elkaar te bevorderen en vrede te bewerkstelligen.

Voor een Rotarian, die wil nagaan of zijn handel en wandel voldoen aan de ethische waarden van Rotary, is een eenvoudig controlemiddel beschikbaar:

DE 4-WAY TEST

Over de dingen die we doen, denken of zeggen:

1.

Is het waar?

2.

Is het billijk voor alle betrokkenen?

3.

Bevordert het onderling vertrouwen en vriendschap?

4.

Komt het alle betrokkenen ten goede?