De Voedselbank Leidschendam-Voorburg

Voedselbank Leidschendam-Voorburg

Er wordt veelvuldig een beroep gedaan op de voedselbank door mensen die een helpende hand nodig hebben. In onze gemeente gaan er per week nu zo’n 90 voedsel- en levensmiddelenpakketten de deur uit naar meer dan 200 mensen, waaronder een fors aantal kinderen. De voedselbank ontvangt levensmiddelen van Voedselbank Nederland via het regionaal distributiecentrum, maar dit is niet voldoende om iedereen die dat nodig heeft, voldoende te kunnen steunen. Met enige regelmaat – bijvoorbeeld rondom Kerst en tijdens het Julianabaanfestival op de laatste zaterdag van de grote vakantie - worden er inzamelacties gehouden om de voorraden van de voedselbank aan te vullen. Dat is hard nodig.

Rotary Club Voorburg draagt de Voedselbank in haar gemeente een warm hart toe. Bij inzamelacties kan de Voedselbank steeds met succes een beroep doen op de leden om de handen uit de mouwen te steken in de deelnemende supermarkten. Er moet dan van alles gebeuren. Klanten moeten worden benaderd met de vraag om een extra boodschap te doen voor de voedselbank, de supermarkt moet geholpen worden de schappen netjes te houden, de ingeleverde levensmiddelen moeten aangenomen worden, netjes in kratten gesorteerd en naar het magazijn gebracht, enzovoort. De leden vinden het ondersteunen van zo’n inzamelactie altijd een nuttige zaak, en houden er een goed gevoel aan over. Dit is per slot van rekening waar je lid voor bent geworden van onze Rotary Club, je kunt wat betekenen voor de medemens in je directe omgeving.

Voel je er ook wat voor om te komen helpen bij de eerstvolgende inzamelactie? Hou dan op 14 en 21 december 2019 een paar uurtjes tijd vrij. We kunnen alle hulp van onze leden goed gebruiken.

Nan de Smet

Els de Blécourt