Opening van de Rijnlandroute

200 vrijwilligers

Opening van de Rijnland route

De Rijnland route (N434) verbindt niet alleen de A4 met de A44, maar ook 11 Rotary clubs. Op 23 juni 2024 organiseerden zij samen met de Provincie een Sport- en Beweegdag ter gelegenheid van de opening van de route. Op deze bijzondere dag was het mogelijk om lopend en fietsend de Corbulotunnel te ontdekken. Er is door diverse sponsoren en de deelnemers een bedrag van maar liefst €130.000 bijeengebracht voor Jeugdfonds Sport & Cultuur Zuid Holland.

Dankzij zo’n 200 vrijwilligers, 10.000 deelnemers, en talloze sponsoren is deze bijzondere dag tot stand gekomen. Zo is er een prachtig bedrag bijeengebracht voor Jeugdfonds Sport & Cultuur, om daarmee het bewegen mogelijk te maken voor kinderen in de regio Rijnland. Maar bovenal was het een unieke kans om de Corbulotunnel lopend of fietsend mee te maken, vlak voordat de weg voor normaal verkeer geopend werd.

Jeugdfonds Sport & Cultuur Zuid-Holland

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur is er voor kinderen en jongeren die opgroeien in gezinnen met weinig geld of geldzorgen. Voor deze kinderen betalen zij het lesgeld of de contributie van voetbal, streetdance, judo, zwem- of muziekles. Zo geven ze alle kinderen en jongeren de kans om lid te worden van een sport- of cultuurclub. Dit past natuurlijk ook uitstekend in de Rotary Avenues of Service “New Generations” en “Community.”

Organiserende Rotary clubs

Voor dit bijzondere evenement hebben de Rotaryclubs Katwijk-Noordwijk, Leiden, Leiden AM, Leiderdorp, Noordwijk, Duin- en Bollenstreek, Oegstgeest e.o., Voorhout, Voorschoten-Leidschendam, Wassenaar, Wassenaar-Ter Horst en Wassenaar-Wetering en de Provincie Zuid-Holland gezamenlijk meer dan 200 vrijwilligers op de been gebracht en sponsoren gezocht die deze dag tot een succes hebben gemaakt.